Addbrand på Sign, Print & Pack: ”Vi er meget mere end kuverter”

Addbrand satser på et bredt udvalg af beskyttende emballager til forsendelse af varer.

Addbrand Denmark A/S, som tidligere hed A-Mail kuverter A/S, sidder i dag på en stor del af det danske kuvertmarked. A-Mail blev i 2019 en del af den skandinaviske grafiske virksomhed Addbrand, som er delejet af den store tyske kuvertproducent Mayer Kuvert. Samlet omsætning i koncernen er over 2 mia. kroner. Kundegruppen i Skandinavien består udelukkende af trykkerier og mellemhandlere, hvortil der leveres et bredt udvalg af grafiske produkter med eller uden tryk.

Claus Buch er salgschef hos Addbrand Denmark A/S

Claus Buch fortæller:

”Vores målsætning med at udstille på Sign, Print & Pack er at vise markedet, at Addbrand i Danmark er meget mere end kuverter. I dag står vi på fire forskellige ben, som alle har deres fokus på kunder i den grafiske industri:

  1. Kuverter
  2. Kontor og papir
  3. Emballage
  4. Expo

Vi kan stadig hjælpe til med alle former for kuverter, trykning på kuverter, kuvertering og distribution, men som de fleste sikkert har fornemmet, er dette ikke ligefrem et vækstmarked. Faktisk er kuvertforbruget i Danmark faldet fra omkring 1,8 milliarder stk. til omkring 200 millioner stk. over de sidste 10-12 år.  Derfor har det været vigtigt for os at finde nogle nye segmenter med vækst, hvor vi kan udnytte vores specialviden og produktionsudstyr.

F.eks. tilbyder vi i dag et bredt udvalg af papir fra de største til de mindste formater i et bredt udvalg af gramvægte leveret enten på palle eller indpakket i ris, så vi kan servicere både større og mindre kunders papirforbrug. Vi forhandler hele Arctic Papers papirsortiment til små- og mellemstore trykkerier. Hermed er vi blevet en betydende papirleverandør i sektoren.

Med i produkt-pakken har vi også et bredt udvalg af materialer til etikettrykning, og vi kan naturligvis også trykke brand/logo og andet på etiketterne, hvis der er behov for dette. Samtidig kan vi i denne division også levere blanketter, visitkort, trykte blokke og tilmed kuglepenne med påtryk. Alt produceres på vores egne fabrikker i Danmark, Sverige og Norge.”

Addbrand handler med papir, blokke, visitkort og tilmed kuglepenne med påtrykning

”Med vores historiske viden om brevdistribution er det logisk at vende blikket mod det voldsomt voksende segment af forsendelsesemballager. En masse småartikler, reservedele, bøger og alt muligt andet skal emballeres på en måde så de kommer frem i uskadt tilstand. Dén form for emballage er vi blevet specialister i, og vi kan naturligvis også trykke brand/logo og andet på disse emballager, og det er et voldsomt stigende marked.”

Et af Addbrands nyere ben er stærkere kuverter og emballage til forsendelse af ting og dokumenter

”Vi har en række storformat flatbed-printere, og vi kan trykke på tekstiler, så vi kan fremstille diverse reklameflag, bannere, roll-ups og skilte. Vi glæder os rigtigt meget til at fremvise alle vores produkter til besøgende på messen.”

Reklameflag og bannere ofte trykt på tekstiler

Du kan læse mere om Addbrand her:

Du kan se en video om Addbrand her:

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.


Reklame & Folie Danmark: Udstillinger giver en helt speciel kundekontakt

Reklame & Folie Danmark (RFD) har specialiseret sig i salg og rådgivning omkring et bredt udvalg af materialer til skiltebranchen i Danmark. RFD er bl.a. repræsentant af en af verdens største producenter af laminater og materialer, Orafol i Tyskland, og har den vej rundt fingeren på pulsen om hvad vej udviklingen af materialer tager: Det er i den grønne retning.

Publicerat av: 

Vikiallo køber Transferprint

Vikiallo har købt Transferprint og har ansat Kasper Valeur som produktchef. Transferprint har blandt andet agenturet på OKI og Forever som nu overgår til vikiallo. Kasper Valeur fortæller, at han efter seks gode år sammen med sin makker Nicki Schram har valgt at gå sammen med vikiallo. Begge virksomheder ligger i Kolding. For Transferprints kunder […]

Publicerat av: 

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg er nok mest kendt for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har i flere år været i gang med en strukturel udvikling hvor man dels udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner i samarbejde med Ricoh men også drejer virksomheden i en fremtidsorienteret retning med fokus på mere digitalisering og software.

Publicerat av: 

Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol. Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier. Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere […]

Publicerat av: 

Danni Leonhardt vil se på automatisering og robotter

Danni Leonhardt fra det succesfulde Novictus har brug for altid at være lidt på forkant med, hvad der kan optimere virksomheden, samt udstyr, der kan gøre dem i stand til at tilbyde deres brugere nye muligheder. Derfor er Danni Leonhardt og hans partner i virksomheden Kevin Agerholm også faste gæster på Sign&Print-messen. Vi har stillet […]

Publicerat av: 

Nye støbte folier i mere end 100 forskellige farver

sign service udvider sortimentet af indfarvede folier med MACal 9800-CAST, en støbt polymerisk folie med permanent klar solvent acryl klæber. Der er 107 blanke og 10 matte farver i serien. De første farver i serien er på lager, fortæller Michael Andersen som er lageransvarlig hos sign service. Flere folier er på vej, men man kan […]

Publicerat av: 

De næste to FESPA-messer er fastlagt

Datoer og lokationer for de næste to års FESPA Global Print Expo og European Sign Expo er blevet fastlagt. To populære værtsbyer venter. FESPA-organisationen har besluttet, hvor de kommende messer i Europa skal arrangeres. I 2023 vil mødestedet være Messe München, 23.-26. maj. Det bliver sjette gang, at FESPA Global Print Expo og European Sign […]

Publicerat av: 

EWJ forstærker sin grønne profil på Sign, Print & Pack

EWJ blev stiftet af Erling Winter Jacobsen tilbage i 1967 og har siden da udviklet sig til at blive en af Danmarks førende udbydere af både udrustning og materialer indenfor storformat trykning. Med mere end 55 års akkumuleret erfaring kan EWJ give en en unik kvalificeret rådgivning omkring valg af både udrustning og produktionsprocesser i forbindelse med opstart og optimering af storformat trykning.

Publicerat av: 

Optimum Group Nordics køber alle aktierne i LABELCO A/S

Optimum Group Nordics fortsætter sin ekspansion på det europæiske marked, hvor efterspørgslen på bæredygtig og kvalitetsbevidst emballage vokser og er større end nogensinde. Med købet af 100% af aktierne af etiketproducenten LABELCO A/S, får de en kompetent aktør med store internationale kunder og med særlig fokus på fødevaresikkerhed. LABELCO er et af de eneste etikettrykkerier […]

Publicerat av: