Etiketter og emballager med indlagt lys skaber ekstra opmærksomhed

PUBLICERET: 20 October 2021
OPDATERET: 20 October
Flaske med blinkende mærkenavn i etiketten. Ill: Inuru

Der kommer løbende nye tiltag for at tiltrække sig forbrugernes opmærksomhed. Den tyske virksomhed Inuru introducerer nu et materiale, som indeholder en OLED skærm og og et batteri, som f.eks. kan få et varemærke til at lyse op, når etiketten berøres. Konceptet kan også anvendes til karton emballager og diverse reklamematerialer.

0,5 mm tykt materiale med OLED skærm og elektronik

Materialet er baseret på to lag og mellem lagene findes en OLED (organisk LED) skærm, noget elektronik og et batteri samt en sensor, som kan starte og stoppe hvad der vises på OLED skærmen. Sensoren kan aktiveres på forskellige måder, f.eks. ved at en berøring eller en bevægelse foran sensoren, ændring i lydniveau eller en timer.

Det betyder f.eks., at en berøring af etiketten eller emballagen kan få et lysende logotype til at blinke, at kraftige bastoner på diskoteket få alle flasker med Inuru’s etiketter til at blinke i takt med musikken, ligesom man naturligvis også kan lagre relevant produktinformation, som hentes frem ved en berøring eller ændring i lysintensitet – f.eks. hvis emballagen tages ud af køleskabet. Informationen kunne f.eks. være et udløbsdato for produktet inde i emballagen.

Materialet kan genanvendes

Inuru oplyser, at materialet kan nedbrydes og genanvendes, fordi OLED skærmen og batteriet er fremstillet uden brug af ikke nedbrydelige materialer.

Inuru har vundet flere priser for sin kreative ide, og Coca Cola har anvendt teknologien til en række kampagner.

Du kan læse mere om Inuru her:

Du kan se en Inuru video her:

 

 

 

 

www.inuru.com

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Faerch investerer stort i genbrug af fødevareemballage

Den danske producent af plastbakker til fødevarer, Faerch, har gennem de sidste fire år opbygget en genbrugsfabrik til PET-bakker i Holland.
faerch_04
Faerch investerer stort i genbrug af fødevareemballage

Nanette Thomas skal løfte niveauet hos etiketbranchen

Med sin indtræden i FINATS bestyrelse, kommer danske Nanette Thomas til at sætte sit præg på organisationens udvikling og ikke mindst evnen til at dele deres akkumulerede viden.
nanette_01
Nanette Thomas skal løfte niveauet hos etiketbranchen

Sidste chance for at deltage i Packnorth Awards

Om mindre end en uge slutter tilmeldingsfristen for årets Packnorth Award. Tøv ikke med at indsende bidrag til juryevaluering.
packnorth award
Sidste chance for at deltage i Packnorth Awards

Faller bygger nyt trykkeri i Horsens

Faller Packaging har købt en 5.700 m2 stor grund på Erhvervsbyvej i Horsens.
august faller horsens
Faller bygger nyt trykkeri i Horsens