CoffeeCup Paper er #Hotshit!

PUBLICERET: 31 August 2021
OPDATERET: 31 August

Ifølge det tyske miljøagentur bruges der årligt 2,8 milliarder engangskopper alene i Tyskland. Omkring 60% af disse er plastbelagte papirkopper, der i øjeblikket ender som affald, eftersom de ikke kan genbruges på en forsvarlig og økonomisk rentabel måde. Men det er der nu lavet om på. CoffeeCup Paper er nomineret til at få den tyske anderkendelse for bæredygtighed #Hotshit (Nachhaltiges Design Preis 2022).

Som navnet ”CoffeeCup Paper” antyder, så består det nye papir af ca. 25% fra engangskopper og ca. 75% fra direkte genanvendt papir. Når den nye papirkvalitet er fremstillet, vil den kunne genbruges mindst seks gange mere.

IGEPA Wholesale GmbH er salgs- og projektpartner i projektet CoffeeCup Paper, og
Papirfabrikken Koehler Greiz GmbH & Co. KG er producent.
– Den nye proces fungerer og gør genbrugsprocessen for engangspapirkopper enkel og økonomisk, fortæller Udo Hollbach, administrerende direktør for papirfabrikken Koehler Greiz.

McDonald’s innovationsprojekt

McDonald’s Tyskland er pionér inden for implementering og fremstilling af den første batch af CoffeeCup Paper. Virksomheden har indsamlet kopper til varme og kolde drikke til genbrugsprojekter i sine restauranter siden april 2019.

McDonald’s opdatering af deres brochure om bæredygtighed, blev trykt i et oplag på over 350.000 på CoffeeCup Paper, som var fremstillet af genbrugte McDonald’s kopper og affaldspapir. – Ved at kunne trykke og fremstille vores
bæredygtighedsopdatering fremstillet på materiale fra vores egne kopper takket være CoffeeCup Paper, tilbyder vi helt bogstaveligt vores kunder et nyt bæredygtighedsprodukt, siger Daniel Neusser, afdelingschef hos McDonald’s Tyskland.

Lækkert genbrugspapir tilgængeligt på det danske marked

– CoffeeCup Paper er et visuelt og haptisk lækkert papir, der giver utallige muligheder for trykning, videreforarbejdning og anvendelse. Med en CIE-hvidhed på 80 opfattes papiret visuelt som meget behageligt uden at miste dets genbrugskarakter. CoffeeCup Paper understreger de bæredygtige budskaber gennem dets oprindelse og historie, som intet andet genbrugspapir, udtaler Flemming Friche. Han understreger samtidig, at papiret nu er tilgængeligt på det danske marked.

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

De seneste nyheder

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette