Bjarne Høed Jensen har en baggrund fra etiketbranchen og fik senere job som tryksagssælger. Det førte til, at han tilbage i 1995 valgte at starte som selvstændig broker. Og det gik godt. Bjarne Høed Jensen er nemlig en rigtig god købmand, og det kommer de mange kunder til gode.
Successen med det første firma var stor, så stor at et større trykkeri blev interesseret i at overtage virksomheden, der blev solgt, og Bjarne Høed Jensen fulgte med som sælger.
Forfra igen

Men selvstændighedsgenet lå stadig i blodet, så efter et par år – i 2011 – valgte Bjarne Høed Jensen at starte for sig selv igen. Endnu engang helt fra bunden. Firmaet fik navnet GET LABELS, de beskæftiger lige nu tre fastansatte personer, har adresse i Lystrup ved Aarhus og har i dag over 3.000 kunder i kartoteket. De kommer fra alle kommuner i Danmark med en enkelt undtagelse. De har ingen kunder på Læsø. Hertil kommer omkring 60 kunder i Norge, Grønland og på Færøerne.
Produkterne i sortimentet er mange. De ligger hovedsageligt inden for etiketter, tape og poser med tryk samt diverse tryksager, men også inden for reklameartikler af næsten enhver art. Hos GET LABELS forsøger de at imødekomme kundernes ønsker, og finde den rigtige løsning til den rigtige pris.
Hjemmesiderne er deres sælger
De sælger specielt gennem hjemmesider. Hele syv sider har de kørende, så kunderne hurtigt kan finde dem, hvis de skal bruge inspiration inden for en bestemt produktkategori. Og siderne er udformet med hensyntagen til de krav, Google har for at være synlig og blive fundet.
Udover siden getlabels.dk, har de også siderne posetrykkeriet.dk, tapetrykkeriet.dk, korttrykkeriet.dk, bloktrykkeriet.dk og billigafspaeringsbaand.dk samt den seneste, bettergogreen.dk, hvor kunderne let kan finde frem til løsninger, der imødekommer et ønske om at skåne miljøet.
Hensyn til miljø og bæredygtighed spiller en større og større rolle for kunderne i dag, fortæller Bjarne Høed Jensen, derfor forventer han også, at netop bettergogreen.dk-brandet vil blive en voksende virksomhed i årene, der kommer.
Fra etiketter, tape, plastikkort og poser til finere emballage

Men det hele startede med tryk på etiketter, og det er fortsat et meget stort forretningsområde. Det samme er tape-delen af forretningen. GET LABELS er den største danske importør af trykt tape. Et andet populært produkt er poser. Ligesom plastikkort udgør en væsentlig del af virksomhedens omsætning. Det kan være medlemskort, adgangskort, loyalitetskort med meget mere.
GET LABELS har også agenturet for det hollandske anerkendte firma Point-to-Paper, der er et af de førende producenter af laserskæring i papir, karton mv – heraf en del som filigran mønstre.
Åbne priser på mange produkter
Hjemmesiderne er ikke webshops, men de er forsynet med mange priser på det mest populære artikler i produktsortimentet.
– Vi er gode købmænd, derfor har vi nogle fornuftige priser, og derfor kan vi også have priser liggende helt åbent på nettet. Vi er specielt stærke inden for labels, tape og poser. Sidstnævnte er et efterspurgt produkt, hvis det er grønt, lyder det fra Bjarne Høed Jensen.
Flest engangsordrer – men også løbende ordrer
De fleste ordrer hos GET LABELS er præget af mindre engangsoplag til fx events, kampagner, udstillinger og lignende aktiviteter. Men der er dog også mange genbestillinger – nogle kommer hver måned, andre måske hvert andet år.
Tryk på tape, poser, etiketter, reklameartikler, men også på papir
GET LABELS ordrer er næsten altid med tryk. Og virksomheden hjælper også kunderne med helt almindelige trykopgaver som fx flyers, brochurer og visitkort. Og så har de også kunder, der løbende bestiller fx indlægs-sedler.
25 års erfaring giver ballast til godt købmandsskab

Get Labels er en brokervirksomhed. Man producerer ikke noget selv, men er som tidligere nævnt gode købmænd, der har mere end 25 års erfaring i den grafiske branche. Det giver en ballast og viden, der styrker dem, når de forhandler priser med deres forskellige forhandlere. De foretrækker samarbejde med leverandører, hvor der er et langvarigt og tillidsfuldt samarbejde. Og deres leverandørbase er så stor, at de altid kan finde en, der kan klare en hurtig levering, hvis det er et krav fra en kunde. Og så kendetegnes de i øvrigt ved, at kunderne som regel kan få et svar – her og nu.
– Det er kun muligt at efterleve, fordi vi kender alle vores leverandører så godt, slutter Bjarne Høed Jensen vores samtale.