Trykte kampagner lever i bedste velgående – endda rigtig godt

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 August 2019
OPDATERET: 19 August

Danske Martin Lindstrøm har i mange år været en internationalt anerkendt vidensperson inden for markedsføring. Helt i top-ti-klassen, og hvis jeg husker rigtigt har han også figureret på listen over verdens mest indflydelsesrige personer. Han har udgivet  flere bøger – blandt andet Brand Sense – og han arbejder for store internationale brandowners. Han skriver forordet i Print  Powers nye manual om det trykte medies styrke. Og der er optaget en video, hvor Martin Lindstrøm fortæller om markedsføring med bl.a. det trykte medie.

Martin Lindstrøm. Billedet er “klippet” fra den omtalte video.

Manualen beskriver nogle af mulighederne, der er med trykteknologien. I manualen præsenteres en række forskellige trykte kampagner for større internationale virksomheder, som alle har vist mediets styrke.

Et af eksemplerne er Gilette, der har arbejdet med forskellige strukturer i papiret for at belyse, hvordan en mands skægstubbe virker på en silkeblød babykind. Et andet eksempel er IKEA, der har arbejdet med at interagere med læserne. En annonce for en barneseng indeholder en funktion, som ved et kys på området giver et udslag. Annonceteksten opfordrer læseren til at kysse ”strimlen”, der minder om en graviditetstest, og hvis der er udslag, er der rabat på sengen.

Der er også et eksempel, hvor det digitale medie kombineres med tryk. Det er Mercedes, der står bag en annonce for en ny bilmodel. Et klart stykke akryl, som er påklæbet det trykte medie, kan fjernes og formes til en pyramide. Den placeres på mobiltelefonen og vupti, så ser du et hologram af den nye bil.

Mulighederne er mange. Det er kun fantasien, der kan sætte grænser, og måske manglende viden om, hvad der kan lade sig gøre.

Manualen har ikke et ensidigt fokus på kun det trykte medie, men også på fordelene ved at benytte flere forskellige.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder