Print til interiørbrug i stigning

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 12 March 2019
OPDATERET: 12 March

Allerede på de seneste par års Fespa-messer har brugen af print i forbindelse med indretning og dekoration været et ”hot” emne. Sidste års Fespa var i den grad præget af hele interiørdelen. Men det er ikke kun på inspirationsniveau, det er spændende. Flere og flere begynder at tænke i fx printet tapet og folier. Det gælder også for hoteller, for hvem det kan være en både praktisk og miljøvenlig måde at renovere værelser.

Nonbye har  printet tapet til Scandic Hotel i Herning

Scandic Hotel i Herning har i samarbejde med Nonbye brugt printede tapeter og folier på deres hotelværelser. Og til TIVOLI hotel i København blev der printet hele 3.500 kvm tapet og ca. 800 kvm folier i forbindelse med indretningen.
Også en virksomhed som EnergiMidt har benyttet sig af printede folier i deres indretning.
Tapet fra Rebel Walls som forhandles i H&M Home konceptbutikker

Brugen af folier og printede tapeter er så populært at H&M Home har taget produktet ind i deres konceptbutikker. Det er det svenske Rebel Walls, der står bag produktionen af  tapeterne Dessert Flower og Dessert Flower Pink samt de øvrige tapetserier, der vil blive præsenteret i butikkerne. Rebel Walls producerer også tapeter efter kundernes helt egne ønsker.
Ebbe Nørkjær fra Damgaard Jensen studerer nogle af de mønstre, der fx kan printes på den nye Dimense tapetprinter, der både printer og præger.

Skal det være guld, så lad det være guld over det hele. Dennis Laustsen fra Damgard Jensen viser et print fra Dimense

Print og interiør er populært, så populært at  vikiallos kursus først i paril måned i brugen af folier til indretning – upcycling kalder vikiallo deres program – er fuldt udsolgt. Hos Damgaard Jensen har de investeret i en Dimense tapetprinter, og kan tilbyde kunderne nogle fine tapetløsninger med præg. Flere andre arbejder med interiørmarkedet, hvor også et emne som lyddæmpende plader bliver mere og mere anvendt i indretningen.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker