”Vi kan meget mere end at dekorere biler”

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 14 January 2019
OPDATERET: 14 January

William Skilte i Randers har en hel del år på bagen. Virksomheden blev startet tilbage i 1947, og i dag er det tredje generation – Mette Brock, der sammen med en tidligere medarbejder – Jeppe Arbjerg, ejer, driver og udvikler skiltefirmaet.

De to nye ejere har siden de overtog William Skilte for fire år siden formået udvikle virksomheden med hensyn til omsætningen, som løbende har været stigende, og de har også formået at tjene penge, understreger de.

William Skilte er på mange måder en sund virksomhed med en kundemasse, der er baseret på en blanding af større og mindre virksomheder – specielt fra lokalområdet og oplandet i Midt-, Nord- og Østjylland.

Mette Brock og Jeppe Arbjerg med stifteren af William Skilte i midten

– Det skader ikke, at vi er en ældre virksomhed. Det er tillidsskabende, og mange kender vores navn, fortæller Jeppe Arbjerg.

Arbejder med hele paletten, men biler fylder meget

De arbejder med hele paletten af opgaver for en moderne skiltevirksomhed. Men det er bildekorationer, der fylder mest i William Skilte, der beskæftiger fem personer. De dekorerer rigtig mange lastbiler, som hovedsagelig bliver lavet ude hos kunderne, som ofte er lastvognsforhandlere. Men der dekoreres og indpakkes også en del biler, hvor kunderne fx kan være lokale håndværkere.

– Vi er glade for at dekorere biler, men vi gør også en ekstra indsats for at fortælle kunderne, at vi kan meget andet end biler, forklarer Jeppe Arbjerg.

Det gør de blandt andet med en flot bog, der udelukkende i billeder fortæller om alle de mange andre produkter, de har på hylderne som fx facadeskilte, lysskilte, pyloner, bannere, vægdekorationer, folieafdækning, solfilm, gulvfolier, vejafmærkning og meget mere.

Det gamle håndværk, nye produkter og online-shop

Opslag fra det store inspirationskatalog

Jeppe Arbjerg er uddannet skiltemaler, og kan derfor også tilbyde kunderne en håndværksmæssig kvalitet i alle skilteopgaver. Den kvalitet følger med i nogle af  de nye produkter, de har taget ind i produktsortimentet. Det gælder blandt andet neoprenmåtter, gulvmåtter og et produkt som sækkestole, som alle er blevet lidt af en succes.

William Skilte tilbyder også kunderne at bestille varer direkte fra deres online-shops med diverse tryksager, promotionartikler., display-udstyr samt inventar til messe og lignende.

– Vi kalder bogen et inspirationskatalog, og vi efterlader det fx i bilerne, når de afleveres færdigdekoreret til kunderne. Det er vores måde, at fortælle dem, at vi kan hjælpe dem med mange flere opgaver, kommenterer Jeppe Arbjerg.

Bruger også underleverandører

I produktionen står der en plotter og to ret nye Roland-printere. Men William Skilte benytter også flere samarbejdspartnere som underleverandører på opgaver, de ikke selv har udstyr til.

Hvordan ser fremtiden ud?

Mette Bock og Jeppe Arbjerg bruger en mentor i virksomheden, blandt andet til at diskutere vækststrategi

– Vi har udviklet på omsætningen, og vi tjener penge. Vi har travlt alle fem i virksomheden. Så travlt, at vi ikke kan klare meget mere, end vi gør nu. Så vi står i en situation, hvor der skal lægges en strategi for, hvordan vi skal vækste, fortæller Jeppe Arbjerg og Mette Brock.

Mette Brock og Jeppe Arbjerg har valgt at have en ”mentor” tilknyttet virksomheden, som hjælper dem med, hvordan udviklingen skal planlægges.

– Det er godt at have en udefra, der kan give os lidt modspil og komme med input til os i dagligdagen, slutter Jeppe Arbjerg vores samtale.

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Mercoprint flytter sydpå

Mercoprint valgte i 2022 at flytte deres hovedkontor fra Københavns omegn til Næstved. Det var en beslutning som blandt andet var baseret på en markant ændret kundeadfærd.
Mercoprint_01

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3