Papyrus har gjort deres entre på storformatmarkedet

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 September 2018
OPDATERET: 26 September
Ronnie Pontoppidan med et Arlon-produkt

For lige omkring ½ år siden gik Papyrus i gang med at indføre deres Viscom-program, der er målrettet storformat- og skiltemarkedet.  Det skete blandt andet med ansættelsen af Ronnie Pontoppidan, som skal være med til at få kendskabet til Viscom-produkterne ud til brugerne.

Programmet indeholder alt til storformat, folier, plader og papir. Det der er størst efterspørgsel på lige nu er kampagnefolier og femårsfolierne. Papyrus satser meget på de populære Arlon-produkter, ikke mindst deres polymeriske og støbte folier. Men der er også en kampagnefolie under udvikling hos Arlon, fortæller Ronnie Pontoppidan.

Wrappingkursus blev fyldt i rekordtempo

For nylig har Papyrus inviteret til et Arlon SLX-wrappingkursus. Det blev fyldt op, næsten samme dag, som invitationen blev udsendt. Det siger lidt om, hvor populær Arlon-produkterne er hos brugerne.

En mand kan synes lille på et så stort lager, som Papyrus har i Vejle

Dag til dag-leveringer

Men en ting er gode produkter, en anden ting er leveringssikkerhed – og -hastighed. Og netop disse to punkter er det stærkeste kort hos Papyrus fortæller Helene Bergmann.

Når virksomhederne ikke selv vil have lager, hvad de færreste ønsker i dag, så betyder det meget med en leverandør, der har styr på logistikken. Og det har de hos Papyrus, forsikrer Helene Bergmann.

Plads på deres lager mangler de i hvert fald ikke. Der er 18.000 pallepladser og yderligere 2000 fritstående paller, og der går omkring 350 paller ind og ud hver dag. Papyrus lover dag til dag leveringer, ja de har endda to daglige leveringer mod Aarhus og Odense. Og kan også tilbyde en SOS-service, mod en mindre merpris. Ved en SOS-service kan varerne bestilles helt ind til kl. 20.00 og stadig være fremme næste dag. Helt op til 80 procent af ordrerne leveres om natten, så de er klar til at blive taget i brug, når der mødes ind.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker