Papyrus har gjort deres entre på storformatmarkedet

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 26 September 2018
OPDATERET: 26 September
Ronnie Pontoppidan med et Arlon-produkt

For lige omkring ½ år siden gik Papyrus i gang med at indføre deres Viscom-program, der er målrettet storformat- og skiltemarkedet.  Det skete blandt andet med ansættelsen af Ronnie Pontoppidan, som skal være med til at få kendskabet til Viscom-produkterne ud til brugerne.

Programmet indeholder alt til storformat, folier, plader og papir. Det der er størst efterspørgsel på lige nu er kampagnefolier og femårsfolierne. Papyrus satser meget på de populære Arlon-produkter, ikke mindst deres polymeriske og støbte folier. Men der er også en kampagnefolie under udvikling hos Arlon, fortæller Ronnie Pontoppidan.

Wrappingkursus blev fyldt i rekordtempo

For nylig har Papyrus inviteret til et Arlon SLX-wrappingkursus. Det blev fyldt op, næsten samme dag, som invitationen blev udsendt. Det siger lidt om, hvor populær Arlon-produkterne er hos brugerne.

En mand kan synes lille på et så stort lager, som Papyrus har i Vejle

Dag til dag-leveringer

Men en ting er gode produkter, en anden ting er leveringssikkerhed – og -hastighed. Og netop disse to punkter er det stærkeste kort hos Papyrus fortæller Helene Bergmann.

Når virksomhederne ikke selv vil have lager, hvad de færreste ønsker i dag, så betyder det meget med en leverandør, der har styr på logistikken. Og det har de hos Papyrus, forsikrer Helene Bergmann.

Plads på deres lager mangler de i hvert fald ikke. Der er 18.000 pallepladser og yderligere 2000 fritstående paller, og der går omkring 350 paller ind og ud hver dag. Papyrus lover dag til dag leveringer, ja de har endda to daglige leveringer mod Aarhus og Odense. Og kan også tilbyde en SOS-service, mod en mindre merpris. Ved en SOS-service kan varerne bestilles helt ind til kl. 20.00 og stadig være fremme næste dag. Helt op til 80 procent af ordrerne leveres om natten, så de er klar til at blive taget i brug, når der mødes ind.

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

De seneste nyheder

PE Offset solgt til SPG

PE Offset i Varde bliver pr. 1. marts en del af Scandinavian Print Group (SPG).
peter_nybrog

Custmo bliver distributør for Komori, MBO og H+H i Sverige

Med virkning fra den 15. februar 2025 overtager Custmo ApS distributionen af Komori i Sverige.
Kenneth Custmo

Summa introducerer vinylskærer til DTF-applikationer

Den nye S Class 3-DTF er designet til at forhindre de ridser eller rullemærker, der typisk opstår ved transport af PET-film.
Summa-DTF-cutter

20.000 dupleks B1-ark i timen med inkjet

HP lancerer to nye rullebaserede inkjet-produktionsprintere, som vil øge trykkeriers muligheder for vækst i højvolumenproduktion.
HP-PageWide-T500M-HD_factory_front_3-1-beskuren