Biler og facader fylder meget hos InSign Skilte A/S

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 23 April 2018
OPDATERET: 23 April

Sidste gang jeg besøgte InSign Skilte i Randers ligger nok omkring 10 år tilbage. De var lige flyttet ind i deres nye moderne domicil. Det var lækkert og flot at ankomme til, og lige så flot inden døre. Rydeligt og rent overalt. Og sådan er det stadig. Der er sket meget i de mellemliggende år, ikke mindst var der den økonomiske krise, der startede i 2008/09. Den mærkede de naturligvis også hos InSign Skilte.

Jeg har aftalt et møde med Bjarne Johnsen, der er direktør og stifter af InSign Skilte, som sidste år fik en ny medejer. Det er Johnsen Graphic Solutions, der købte 50 procent af virksomheden.

Et positivt samarbejde

Hos Johnsen Graphic Solutions fik de flere og flere skilte- og dekorationsopgaver. Flere end de selv kunne håndtere. Derfor besluttede de sig til at købe sig til såvel kapacitet og faglige kompetencer.

– Det har været godt. Johnsen Graphic Solutions lægger mange ordrer hos os. Fx dekorerer vi alle Tulips pølsevogne ind. Det er en god opgave, og den kommer fra Johnsen, der har Tulip som kunde, fortæller Bjarne Johnsen.

Biler og facader

Bjarne Johnsen i snak med Danmarksmesteren i indpakning, Jan Edelgaard, der er ved at pakke en bil ind på værkstedet.

Udover pølsevogne, så fylder biler og facader rigtig meget hos InSign Skilte. Opgaver de er glade for at løse, men udfordringen kan være at skaffe de gode medarbejdere, der er fagligt dygtige, fortæller Bjarne Johnsen.

– Vi har oplevet, hvor svært det kan være at få de rigtige medarbejdere ansat, men heldigvis er vi kommet over den ”hurdle”, så nu har vi et fagligt stærkt team til alle opgaver. Vi er effektive, fleksible og leverer kvalitet, forklarer Bjarne Johnsen.

Klarer det meste inhouse – også udviklingen af en prisberegner

Bjarne Johnsen i samtale med en medarbejder ude i produktionshallen, hvor alt ligger på sin plads, og absolut intet på gulvet.

Hos InSign Skilte løser de størsteparten af opgaverne inhouse. Det gælder fx alt print, efterbehandling, tilskæring , fræsning og laminering. Men de har samarbejdspartnere når det gælder fræs i kraftigere aterialer, lige som de også køber lysskilte eksternt.

I en artikel i sidste uge om Kildeberg LED og Skilte skrev vi om udfordringen med, at ikke to ordrer var ens. Det gjorde arbejdet mere kompleks – og vanskeligere at effektivisere. Det samme gør sig gældende for en virksomhed som InSign Skilte. Også her er næsten alle opgaver forskellige, og det tager tid at beregne tilbud.

– For at gøre det lettere og mere sikkert at udregne priser, har vi selv udviklet en ”prisberegner”. Den letter arbejdet for os, og med den risikerer vi ikke at kalkulere priserne forkert.

Vi vil se vækst inden for biler og indendørs dekoration

Bjarne Johnsen forventer, at biler fortsat vil fylde meget i opgaverne. De rullende reklameskilte har en stor synlighed og er med til at ”brande” både virksomheder og produktnavne.

Et andet område, hvor Bjarne Johnsen forventer, at der vil ske vækst, er inden for inden dørs dekoration på vægge, glas mm, og direkte print på plader og andre emner, fx også lydisolerende plader, som efterspørges mere og mere.

Forventer også generel vækst

Bjarne Johnsen forventer at samarbejdet med Johnsen Graphic Solutions vil være et godt afsæt for at skabe vækst hele vejen rundt. Men der kan også komme områder, hvor de vælger at gøre en ekstra indsats for at skabe vækst.

 

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01