Neuromarketing. 1+1 = 3

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 21 March 2017
OPDATERET: 21 March

Det er drømmetænkning for mange, at finde løsningen, hvor vi få lidt ekstra serveret oven i hatten. Det skulle dog være muligt, hvis man kommunikerer optimalt mht brug af de forskellige medier.

PostNord har sammen med Ipsos og Neurons Inc, stået bag den første neuromarketingundersøgelse i Norden.

Konklusionen er, at en kombination af fysisk og digital reklame giver størst udbytte.

Når medierne benyttes sammen bliver udbyttet større end hvis den fysiske og digitale markedsføring bruges hver for sig. Resultatet er generelt, men det er bemærkelsesværdigt, at det også er gældende for de yngste deltagere i undersøgelsen.

Det digitale og det fyske er dermed ikke hinandens fjender, snarere tvært imod. Det støtter hinanden. Den bedste effekt opnås ved at vælge den fysiske reklame som første skridt i en kampagne, og følge den op med digitale kanaler. Det resultat har også tidligere (for år tilbage) været fremme – bl.a. i en undersøgelse som IKANO-bank foretog, for at se, hvad der virkede bedst. Først den fysiske, så den det digitale. Det har tilsyneladende ikke ændret sig, på trods af den store udvikling der er sket på den digitale front.

Den fysiske reklame giver høj opmærksomhed – til alle relevante elementer i en kampagne

Digital reklame stresser

Fysisk reklame styrker et brands ”call to action”

Hele rapporten kan downloades her

 

 

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder