Neuromarketing. 1+1 = 3

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 21 March 2017
OPDATERET: 21 March

Det er drømmetænkning for mange, at finde løsningen, hvor vi få lidt ekstra serveret oven i hatten. Det skulle dog være muligt, hvis man kommunikerer optimalt mht brug af de forskellige medier.

PostNord har sammen med Ipsos og Neurons Inc, stået bag den første neuromarketingundersøgelse i Norden.

Konklusionen er, at en kombination af fysisk og digital reklame giver størst udbytte.

Når medierne benyttes sammen bliver udbyttet større end hvis den fysiske og digitale markedsføring bruges hver for sig. Resultatet er generelt, men det er bemærkelsesværdigt, at det også er gældende for de yngste deltagere i undersøgelsen.

Det digitale og det fyske er dermed ikke hinandens fjender, snarere tvært imod. Det støtter hinanden. Den bedste effekt opnås ved at vælge den fysiske reklame som første skridt i en kampagne, og følge den op med digitale kanaler. Det resultat har også tidligere (for år tilbage) været fremme – bl.a. i en undersøgelse som IKANO-bank foretog, for at se, hvad der virkede bedst. Først den fysiske, så den det digitale. Det har tilsyneladende ikke ændret sig, på trods af den store udvikling der er sket på den digitale front.

Den fysiske reklame giver høj opmærksomhed – til alle relevante elementer i en kampagne

Digital reklame stresser

Fysisk reklame styrker et brands ”call to action”

Hele rapporten kan downloades her

 

 

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Nyt mediehus samler kræfterne

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews.
sammenlægning

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm