Neuromarketing. 1+1 = 3

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 21 March 2017
OPDATERET: 21 March

Det er drømmetænkning for mange, at finde løsningen, hvor vi få lidt ekstra serveret oven i hatten. Det skulle dog være muligt, hvis man kommunikerer optimalt mht brug af de forskellige medier.

PostNord har sammen med Ipsos og Neurons Inc, stået bag den første neuromarketingundersøgelse i Norden.

Konklusionen er, at en kombination af fysisk og digital reklame giver størst udbytte.

Når medierne benyttes sammen bliver udbyttet større end hvis den fysiske og digitale markedsføring bruges hver for sig. Resultatet er generelt, men det er bemærkelsesværdigt, at det også er gældende for de yngste deltagere i undersøgelsen.

Det digitale og det fyske er dermed ikke hinandens fjender, snarere tvært imod. Det støtter hinanden. Den bedste effekt opnås ved at vælge den fysiske reklame som første skridt i en kampagne, og følge den op med digitale kanaler. Det resultat har også tidligere (for år tilbage) været fremme – bl.a. i en undersøgelse som IKANO-bank foretog, for at se, hvad der virkede bedst. Først den fysiske, så den det digitale. Det har tilsyneladende ikke ændret sig, på trods af den store udvikling der er sket på den digitale front.

Den fysiske reklame giver høj opmærksomhed – til alle relevante elementer i en kampagne

Digital reklame stresser

Fysisk reklame styrker et brands ”call to action”

Hele rapporten kan downloades her

 

 

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud