Det er drømmetænkning for mange, at finde løsningen, hvor vi få lidt ekstra serveret oven i hatten. Det skulle dog være muligt, hvis man kommunikerer optimalt mht brug af de forskellige medier.
PostNord har sammen med Ipsos og Neurons Inc, stået bag den første neuromarketingundersøgelse i Norden.
Konklusionen er, at en kombination af fysisk og digital reklame giver størst udbytte.
Når medierne benyttes sammen bliver udbyttet større end hvis den fysiske og digitale markedsføring bruges hver for sig. Resultatet er generelt, men det er bemærkelsesværdigt, at det også er gældende for de yngste deltagere i undersøgelsen.
Det digitale og det fyske er dermed ikke hinandens fjender, snarere tvært imod. Det støtter hinanden. Den bedste effekt opnås ved at vælge den fysiske reklame som første skridt i en kampagne, og følge den op med digitale kanaler. Det resultat har også tidligere (for år tilbage) været fremme – bl.a. i en undersøgelse som IKANO-bank foretog, for at se, hvad der virkede bedst. Først den fysiske, så den det digitale. Det har tilsyneladende ikke ændret sig, på trods af den store udvikling der er sket på den digitale front.
Den fysiske reklame giver høj opmærksomhed – til alle relevante elementer i en kampagne
Digital reklame stresser
Fysisk reklame styrker et brands ”call to action”
Hele rapporten kan downloades her