Epson SureColor – en del af modebranchen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 March 2017
OPDATERET: 6 March

På Philippinerne har modeskaber John Herrera indgået et samarbejde med Epson om at skabe mode med digital tekstilprint. Det er sket med brug af SureColor F, som er en digital dye-sublimations-tekstilprinter.

– Der er så mange ting, du kan gøre med print sammenlignet med blot at købe stof. Før i tiden blev alle designeres kollektioner møjsommeligt fremstillet ved håndkraft. Meget af tøjet, som fx 3D-printedeemner, der blev båret af modellerne, kan kun påsættes i hånden, så det der blev præsenteret på podiet, kan ikke bruges igen og igen. Med digitalprint kan tøjkollektionen også bruges i det virkelige liv,fortæller John Herrera.

­ – Den kollektion, jeg præsenterer, er umulig at skabe uden Epsons digitale tekstilprintere. Uden dem ville jeg være nødt til at male mine designs selv, og med kun en måned til forberedelserne, kunne det slet ikke lade sig gøre.

John Herrera har derudover en holdning om at undgå spild og plastik. – Med digital tekstilprint bruger vi kun den nøjagtige mængde stof, der er behov for. Digital tekstilprint skærer signifikant ned på spild af stof, og så er det hurtigere og mere intelligent, fortsætter John Herrera.

Epsons digitale tekstilprintteknologi, som er udviklet af PrecisionCore, er en af de hurtigste inkjetteknologier i verden. Printnålene sørger for meget præcis kontrol af blækdråberne. Og resultatet er en fin billedkvalitet. Der kan producers med en bred vifte af blæk og medier,

 

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker