Det startede i 2009 med en ide om at etablere et produktionsselskab i Polen, for at kunne modstå konkurrencen fra de ofte meget billige central- og østeuropæiske konkurrenter.
Det har udviklet sig til en god forretning, som samtidigt har gjort det muligt for BP Printhouse (tidligere Brokerprice) at tilbyde deres konkurrenter og kollegaer de samme muligheder og priser, via en dansk platform.
Det er Patrick Frey der er manden bag både BP Printhouse og Megamedia, der byder kollegaerne indenfor. De to selskaber var i begyndelsen ét og samme firma, men er nu blevet til to selvstændige virksomheder med en ny daglig ledelse. Der vil stadigvæk blive produceret fra Kastrup afdelingen såvel som fra afdelingen i Warszawa.
I BP printhouse sælger vi kun til andre skiltevirksomheder. Vi har det seneste år oplevet en stigende efterspørgsel fra skilte- og printvirksomheder, specielt på bannere, folie print, beach-flag, roll ups og lignende, siger Patrick Frey.
Ny webportal skal gøre det nemmere at afgive tilbud
Og det er ikke bare muligheden for at købe til faste lave priser, der åbnes for. Patrick Frey fortæller at der er brugt et betydeligt beløb på at udvikle en ny hjemmeside til deres kunder, der skal gøre det nemt og hurtigt at få et overblik over omkostningerne på en given sag. Det er ekstra vigtigt, fordi rigtigt mange slutkunder har gjort det til en vane at indhente mindst tre tilbud. Det vil sige at du typisk skal bruge tid på en del tilbud, som ikke bliver til ordrer. Så hvis den tid kan reduceres, så er det penge der er sparet.
Er man kunde hos BP Printhouse kan den kalkulationsside som man tilgår, tilpasses både design og indholdsmæssigt til behovet og oven i købet kan tilbud og ordrer printes eller videresendes pr. e-mail med eget logo og egne individuelt styrede avancer, hvis man altså ønsker det. Det nye site og med dets nye funktionalitet, forventes at være færdigt i løbet februar. Indtil da vil kunderne kunne bruge den eksisterende hjemmeside til at hente priser og skabeloner som de plejer.
Prisoverskuelighed skaber tryghed
Ifølge Patrick Frey er nogle af deres styrker, at priserne er meget overskuelige og produktionstiden kort.
– Vi arbejder ikke med rabatter ved forskellige ordrestørrelser. Det betyder at vi tjener mindre på de helt små opgaver, men i det lange løb har det vist sig at være noget vores kunder værdsætter. Der er flere eksempler på at kunder er startet småt, og senere har vokset sig store. Ingen skal føle sig dårligt behandlet, fordi de ikke køber så meget, siger Patrick Frey.
Selvom de igennem deres polske afdeling kan levere hurtigt og billigt, er det at varen kommer frem sikkert og i tide også et vigtigt punkt.
– Derfor har vi valgt at samarbejde med UPS, som måske ikke er de billigste, men vi mener det er pengene værd. En typisk ordre er produceret indenfor to dage og leveret på den femte. Men det er i sidste ende kunden der bestemmer om 30 kg. skal fragtes billigt eller hurtigt, siger Patrick Frey.
Nye partnere?
BP printhouse havde en vækst på 33% sidste år og Patrick Frey har flere udviklingsprojekter i støbeskeen. Et af dem er at åbne handelskontorer i f.eks. Malmö og måske også i Jylland.
– Det kræver at vi kan finde nogle gode lokale partnere, som er ville til at kaste deres lod ind i projektet. Det giver et helt andet tankesæt og engagement når du er en del af ejerkredsen og måske endda har egne penge med ind i projektet, siger Patrick Frey.