Hexis har vækstplaner i Danmark

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 27 December 2016
OPDATERET: 27 December

Den 15. og 16. december holdt Hexis hjul-wrap på Jyllandsringen, hvor de har deres forholdsvis nye Hexis Uddannelsescenter. Jeg besøgte FDM Jyllandsringen den 15. december, og det gjorde mange andre også. Æbleskiverne smagte godt, og man kunne også forsyne sig med lækkert brød og italiensk pålæg. Både Hex’perten Poul Lübberts og Ole Solskin demonstrerede brugen af Hexis-folierne, og indimellem blev der netværket blandt skiltefolket.

ole-solskin-forklarer poul-lubberts-i-aktion

Jeg fangede også Patrik Martinsson fra Hexis i Sverige til en lille snak om, hvem Hexis er, og hvad deres planer er for det danske marked.

Patrik Martinsson indleder med at forklare, at Hexis er et fransk selskab. Det skandinaviske marked køres fra Sverige, men – og det er vigtigt pointerer Patrik Martinsson – i Sverige er Hexis svensk, og i Danmark er Hexis dansk, og resultaterne, der er opnået i de cirka tre år, Hexis har opereret i Danmark, skyldes de danske sælgere, Jette Pryds og Christian Heibroch, og nu også deres Hex’pert Poul Lübberts, som er kommet til i 2016.

Tre Hexis-fordele
hexis-international-convention-biarritz-2013-29Patrik Martinsson forklarer også, at en af fordelene ved Hexis, for det første er, at de har egen fabrik i Frankrig, hvor den blev startet tilbage i 1989. I dag er der omkring 400 ansatte, og de bruger 3 procent af omsætningen på udvikling.

For det andet er det lidt unikt, at Hexis’ produkter kun forhandles af deres egne sælgere. Det betyder både, at sælgerne kender deres produkt til 100 procent, og kan sparre og rådgive med kunderne om det rigtige valg af folie til den konkrete opgave, samt lige så vigtigt i hvordan folierne skal benyttes. Og her spiller hele konceptet med at have en Hex’pert og et lokalt uddannelsescenter en stor rolle.

patrik– Kunderne skal vide, at når de handler med Hexis får de ikke blot en professionel leverandør, de får også en professionel partner, kommenterer Patrik Martinsson.

For det tredje er det også unikt, at Hexis-produkterne har deres egen hæfteteknologi. Det betyder blandt andet at Hexis kan tilbyde produkter, der matcher opgaven meget specifikt. For eksempel har de fleste andre folier kun ét produkt med hård hæfteevne. Hexis tilbyder flere forskellige hæfteevner inden for begrebet ”hård”. Det er en klar fordel ved Hexis-produkterne, forklarer Joachim Wallgren, den svenske salgschef, der også er til stede på FDM Jyllandsringen. Man kan nemt få Color Matchet ned til 300 lm i castet folie.

Patrik Martinsson og Joachim Wallgren
Patrik Martinsson og Joachim Wallgren

En opstart, der krævede kræfter
Opstarten for Hexis i Danmark var ikke lutter lagkage. Hexis-brandet var ikke så kendt i Danmark, og der havde været flere tiltag i gang uden optimalt resultat, derfor gik vi direkte på markedet siger Patrik Martinsson.

 

Vækstplaner i Danmark
Men nu begynder det hele at vende, og det skyldes som nævnt, de danske sælgere – Jette Pryds og Christian Heibroch, der har lært produkterne at kende, og derfor også kan sælge dem rigtigt.

skaermbillede-2016-12-27-kl-12-57-37 skaermbillede-2016-12-27-kl-12-58-04 skaermbillede-2016-12-27-kl-12-59-02

I år er den danske organisation vokset med ansættelsen og uddannelsen af Poul Lübberts til Hex’pert, og til næste år forventes det, at der skal ansættes minimum én sælger mere til på det danske marked.

Fokusområder for 2017 i Danmark
Ud over at sælgerstaben skal udvides, så skal der også fokuseres endnu kraftigere på Hexis-uddannelsescenteret, således at kunderne lærer at bruge Hexis-folierne optimalt.

Endvidere har Hexis i Danmark fokus på den danske Sign & Print-messe, der finder sted den 20-21 september i Odense Congress Center. I forbindelse med messen afholder de også deres Hexis The Battle, hvor der konkurreres på indpakning.

skaermbillede-2016-12-27-kl-13-02-49– Hexis The Battle er også en måde at vise, at Hexis er mere end bare nogle foliesælgere. Vi vil branchen både på den seriøse måde, hvor vi er innovative, fleksible og service minded, og den lidt mere ”hyggelige” og sjove måde, hvor vi gennem konkurrencer lærer markedet om vores produkter, slutter Patrik Martinsson vores lille snak, inden han skal videre og tale med nogle af de mange besøgende på Hexis Hjulwrap.

Læs videre

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Mercoprint flytter sydpå

Mercoprint valgte i 2022 at flytte deres hovedkontor fra Københavns omegn til Næstved. Det var en beslutning som blandt andet var baseret på en markant ændret kundeadfærd.
Mercoprint_01

Når den gode stemning bliver en salgsparameter

Der er en ualmindelig god stemning, når man kommer ind hos BW & Madsen Skilte Reklame i Haderslev. Havde der været dug på bordene, havde det næsten været som at være hjemme i privaten.
BW_01

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01