Slagkraftige tryksager med neongul

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 21 November 2016
OPDATERET: 21 November

Den neongule toner er den sidste nye farve til Ricohs produktionsprinterne i Pro™ C7100X-serien, som i forvejen både understøtter klar og hvid toner. Den nye type toner vil dække den stigende efterspørgsel fra magasinbranchen, direct mail-markedet og emballageindustrien, hvor print skal adskille sig fra den øvrige mængde af tryk.

Ud over at udvide farveskalaen er toneren både velegnet til massive farveeffekter eller highlightende grafiske detaljer. Den kan desuden blandes med andre nuancer for at skabe en neon palet.

Toneren er reflekterende under UV-lys, hvilket vil udvide antallet af muligheder sammen med standard CMYK, hvid eller klar. Printudbydere kan derefter udvikle mere visuelt stimulerende kampagner med deres kunder og forstærke brugeroplevelsen.

skaermbillede-2016-11-21-kl-11-07-18– Den neongule farve vil hjælpe vores kunder med at skabe endnu mere slagkraftige og levende print i høj kvalitet, siger Jan Brændholt, Product & Business Manager for PP/PPS hos Ricoh Danmark. – Der er et stort marked for personaliseret print, og denne seneste tilføjelse til vores portefølje vil åbne op for en lang række nye muligheder.

– Hverdagens print, lige fra visitkort til brochurer og kataloger, vil nu nyde godt af et opfindsomt twist, da toneren giver mulighed for at lave personlige invitationer på helt nye måder, slutter Jan Brændholt.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker

Forestil dig en verden uden Conqueror? Nej vel, det kunne Antalis heller ikke!
creative-papers_847x401
Antalis satser stort på relanceringen af kendte varemærker