F.E. Bording, der har 15 selskaber i gruppen, har investeret i et nyt selskab, Bording Hub. Søren Allerup, er adm. direktør i Bording Hub, og han ejer selv 40 % af aktierne.
Det er en mand, der kender branchen, som har været med til at skabe det nye Bording-selskab. Søren Allerup har 30 års erfaring med grafisk produktion og har blandt andet arbejdet på Bates, Grey, McCann, Wibroe, Duckert & Partners.
Bording Hub binder sammen på tværs af kanaler – i én løsning
Bording Hub er en teknologisk løsning, målrettet marketingafdelinger og deres mange samarbejdspartnere og leverandører. Løsningen, der er en Client, Agency og Production Hub, gør det muligt at binde marketingaktiviteter sammen på tværs af alle kanaler og involverede, og effektiviserer dermed samarbejdet.
– Det helt unikke ved Bording Hub er, at det nu er muligt for marketingafdelingerne at samle alle leverandører i én løsning. Bording Hub er en cloud-baseret løsning, der for alvor reformerer hele måden marketingafdelingerne i dag samarbejder med leverandører på, herunder bl.a. -, reklame-, web-, dialog-, medie- pr-bureauer, fortæller F.E. Bordings kommercielle direktør Thomas Ladefoged, og Søren Allerup supplerer:
– Antallet af samarbejdspartnere og leverandører øges i takt med digitaliseringen, og det har kompliceret marketingprocesserne. Det dræner ressourcerne i virksomhederne, der bruger mere tid på koordinering og samarbejde og mindre på strategi og indhold. Derfor er der opstået et behov for nye værktøjer, der binder marketingaktiviteter sammen på tværs af samtlige kanaler og samarbejdspartner, lyder det fra Søren Allerup.
Ifølge Søren Allerup er der tale om en meget enkel model, og noget tilsvarende er ikke tidligere set. Marketingportaler, som vi kender i dag, tilhører nemlig som regel enten kunden, bureauet eller en leverandør, som så har fået tilpasset det specifikt til dem. Samtidig har man ikke mulighed for at vælge andre leverandører til. Bording Hub er den første løsning, der kan forbinde alle aktører i én løsning uanset opgavens art.
– Vi ændrer ikke ved de gode relationer mellem virksomhed og bureau, men giver virksomhederne overblik, kontrol og ejerskab over hele processen. F.eks. i forbindelse med store marketingkampagner kan virksomhederne nu vælge blandt deres samarbejdspartner og inhouse eller outsourcet low-cost web og dtp produktion og bevare overblikket ét sted. Vores beregninger viser, at der er ca. 20 procents besparelse på interne ressourcer, der f.eks. kan udnyttes på strategi og indhold i stedet for styring og administration siger Søren Allerup.
Søren Allerup forklarer videre, at via eget set-up i Bangladesh, er hele outsourcing-delen en integreret del af work-flowet i Bording Hub. Det giver mulighed for, at en opgave kan starte inhouse hos marketingafdelingen eller på bureauet, der så kan vælge helt eller delvist at producere i Bangladesh eller løse opgaven selv.
Og ambitionerne fejler ikke noget
Bording Hub har ambitionerne på plads. I løbet af det første år forventer de at have koblet mellem 5-10 store internationale virksomheder og deres samarbejdspartnere op på Bording Hub, der er en cloud-baseret løsning. Det kræver derfor blot en internetforbindelse at arbejde med Bording Hub-løsningen, og selve opkoblingen klares i løbet af en-to dage.