DGSupply: En livsstilsvirksomhed

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 4 October 2016
OPDATERET: 4 October

Det er 11 år siden, at Preben Bech startede Display Graphics Supply (DGS). Efter et par år i spidsen for Signcom Denmark ApS, valgte Preben Bech at stoppe her og igen skabe liv i leverandørvirksomheden DGS. I denne omgang med datteren Mette Bech Elsgaard som en del af teamet.

Fra ansat til selvstændig
Preben Bech er uddannet reprofotograf hos Aller Tryk, og har arbejdet i den grafiske branche lige siden. Mange år som sælger. Et job, der kan være rimelig hektisk. På et tidspunkt blev det så hektisk, at Preben Bech valgte at stå af ræset. Han stoppede sit job, og efter nogle måneder besluttede han, at ville starte for sig selv. Og det skulle være en virksomhed, der blev drevet af en livsstil, der gav en lyst til at tage på arbejde hver morgen, og hjælpe kunderne. Virksomheden skulle være drevet af relationer.

Relationer skaber udvikling
Det blev grundlaget for Display Graphics Supply, da selskabet så dagens lys for 11 år siden. Produkterne kom også via relationer, som Preben Bech gennem årene havde skabt rundt omkring i verden. DGS importerede medier direkte fra Østen. Preben Bech kendte kvaliteten og priserne var rigtige.

Men en virksomhed drevet af relationer udvikles naturligvis også i samarbejde med kunderne. Og da Preben Bech oplevede, at kunderne efterspurgte display-løsninger blev de en del af sortimentet til kunderne.

Fra DGS til Signcom og tilbage til DGS
Da Preben Bech efter megen overvejelse besluttede, at han igen ville være selvstændig, var det med ønsket om at genskabe DGS som den mindre virksomhed, der drives af relationer. Til leverandører, til kunder og til teamet i virksomheden. Det skal med et lidt fortærsket udtryk være en win/win-situation ikke bare økonomisk men lige så meget på det menneskelige plan.

At relationer skaber resultater, ses tydeligt hos DGS. De fleste af kunderne fra tidligere er igen en del af kundelisten. Nogle har Preben Bech handlet med i 30 år. Mange kommer fra printvirksomheder, der arbejder med displaysystemer, men kundegruppen er herudover meget varieret.

Et bredt sortiment
dgs_udvalgPreben Bech har igen fået aftaler på plads med leverandører, som han tidligere samarbejdede med.

– Hvis man først har handlet med et firma fra Østen, og har overholdt sine samarbejdsaftaler, kan man altid komme tilbage, fortæller Preben Bech og tilføjer, dette gælder i øvrigt også vores europæiske leverandører.

DGS udvider dog også med nye leverandører. Fx starter de op med en tysk medieforhandler, således at deres palette bliver fulddækkende. Og sortimentet vil løbende blive udvidet. I dag dækker mediesortimentet løsninger inden for vandbaseret, Eco-solvent og latex printmedier.

På displaysiden fås alt lige fra roll-ups, beachflag, pop-up vægge, diske og brochureholdere, for at nævne nogle eksempler.

DGS er også forhandler af EPSON-printløsninger.

En niche – skal gøre forskellen
– Vi vil gerne finde nogle nicher, hvor der i øjeblikket ikke er andre. Det har vi fx fundet på skilteophæng, specielt til indendørs brug og i den retning vil DGS nok udvikle sig.

skaermbillede-2016-10-04-kl-15-23-48 skaermbillede-2016-10-04-kl-15-23-59

Der er tale om et enkelt men også alsidigt og elegant system. Til plader og glas med og uden LED.

Og snart kan DGS præsentere et helt nyt og miljøvenligt produkt til outdoorbrug. Det er specielt velegnet til reklamer på asfalten.

– Vi bruger ikke asfalten så meget i Danmark. Det er meget mere brugt i fx Sverige og Tyskland, fortæller Mette Bech Elsgaard. – Men med vores nye produkt bliver det så let at arbejde med – også når det skal fjernes – at det må skabe lidt gang i denne mulighed.

Mediet kan også benyttes indendørs.

Den personlige betjening
Et bredt sortiment og nicher er godt, men det er relationerne, der gør forskellen.

Både Mette Bech Elsgaard og Preben Bech brænder for DGS. Det er man ikke i tvivl om, Men er det nok til at drive en virksomhed i et marked, der er preset på priserne?

– Når man ikke kan konkurrere på pris– og det kan man ikke længere, de er allerede helt i bund fra alle leverandører til alle kunder – så må det blive på noget andet. Hos os, er det fx den helt personlige betjening. Vi bringer ofte selv varerne ud (levering fra dag til dag). Og er der en kunde, der ringer lørdag formiddag med et problem, så løser vi også det, fortæller Preben Bech. 

– Det kræver naturligvis også, at vi har nogle fornuftige kunder, der er behagelige at samarejde med. Det skal være et godt og udbytterigt samarbejde for begge parter, fortsætter Preben Bech.

mette_fittings-og-vaegbeslag
– Vi vil gerne have mange kunder, men de skal passe ind i vores livsstil, slutter Mette Bech Elsgaard, vores samtale. Mette Bech Elsgaard er uddannet grafisk designer og har arbejdet hos nogle af de større bureauer, inden hun begyndte at samarbejde med sin far. Mette arbejder også som freelance grafiker, så hvis nogle kunder står og mangler noget hjælp, kan de bare ringe – tilføjer Mette.

Display Graphics Supply har naturligvis også en webbutik, hvor produkterne kan bestilles online .

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01
Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024
Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta
Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly