Dreyer Kliche laver invitationen til Luxepack

PUBLICERET: 5 September 2016
OPDATERET: 5 September

Når Luxepack inviterer til branchemøde i Monaco, hvor de mest eksklusive leverandører inspirerer og imponerer hinanden, så er selve den fysiske invitation nøje tilrettelagt i samarbejde med et par håndplukkede leverandører, som står som sponsorer. I år er denne ære tilfaldet Dreyer Kliche, som på den måde får deres navn og kunnen ud i hele verden.

Den officielle invitation går ud til 60.000 beslutningstagere hos luxury brand owners, med Dreyer Kliches tydelige præg.
Den officielle invitation går ud til 60.000 beslutningstagere hos luxury brand owners, med Dreyer Kliches tydelige præg.

Dreyer sætter virkeligt sit præg
– Det er en enestående mulighed for os, for at vise flaget, siger Conni Dreyer, indehaver, direktør og chefudvikler i Dreyer Kliche. Og nu da vi havde muligheden, ville vi gerne vise lidt mere end det, der lige var lagt op til. Det var de først ikke helt med på hos Luxepack, men med lidt gode råd og vejledning kunne vi lokke dem med til at ændre designet så meget, at vi også kunne vise en prægning, der passede til billederne på begge sider af invitationen.

Udover prægningen indeholder invitationen en almindelig foliering og så Dreyers helt egen Espialle-teknologi, hvor de med en special kliche kan lave et dobbeltbillede i folien, som skifter afhængigt af betragtningsvinkel.
Espialle – også kaldet low-security-teknologi – sikrer mod de mest simple kopieringsmetoder, da den helt enkelt kræver en Kliche fra Dreyer for at kunne fremstilles. Espialle er et af Dreyers fokusområder på Luxepack.

Cremen af beslutningstagere – og dansk design
– Luxepack er der, hvor det ypperste af det ypperste inden for luksusemballage vises frem. Wow-effekten er enorm. De første år var jeg her som gæst, men fandt hurtigt ud af, at her var vi nødt til at være med. Messen adskiller sig fra alle andre messer ved at have fokus på slutproduktet, så det er her cremen af varemærkernes designere, udviklingschefer og ikke mindst beslutningstagere mødes og inspireres, fortæller Conni Dreyer om Luxepack.

Når Dreyer er på Luxepack og andre udenlandske messer spiller de meget på det danske, for som Conni Dreyer forklarer, så er der noget med dansk design og kvalitet, som kunderne umiddelbart associere med.
I år er temaet på Dreyers stand den danske nationalfugl svanen, som de har lavet i fire spændende kombinationer med hele batteriet af farve, folier og præg.

Ny Tool Guide
Dreyer præsenterer også en helt nyudviklet Tool Guide, som på mere end 15 forskellige medier viser, hvad man kan opnå inden for foliering, præg og effekter. Guiden er både et inspirationsværktøj og en guide til hvordan man forbereder materiale til produktion hos Dreyer. Den bliver først officielt præsenteret på Luxepack, så vi kan desværre ikke vise den her.

Inden for high-end luxury er der lang vej for de digitale teknologier
Om fremtiden siger Conni Dreyer:
– Vi lader os ikke skræmme af udviklingen. Der sker mange spændende ting med de digitale teknologier, men jeg ser det først og fremmest som interessant for low price segmentet og de mere almindelige konsumentmarkeder. Vores målgruppe er high-end luxury, og der har de altså lang vej endnu før, de kan præstere noget der tilnærmelsesvis minder om det vi kan. Jeg tør med ro i stemmen sige, at vi er her også om 10 år.

Vi ønsker Dreyer Kliche held og lykke på Luxepack og på den efterfølgende Packaging Innovation/Luxury Packaging i Stockholm, hvor de også er repræsenteret.

Den officielle invitation går ud til 60.000 beslutningstagere hos luxury brand owners, med Dreyer Kliches tydelige præg.

Dreyer Kliche vandt i maj 2016 en Gold Leaf Award i kategorien colour print on foil for damen til venstre for Conni Dreyer.

>> Du kan læse flere emballagerelaterede nyheder her

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

BibMedia køber Jysk Emblem Fabrik

Stig Hellstern og Hanne Hørup har efter 138 års familieejerskab valgt at sælge virksomheden Jydsk Emblem Fabrik A/S til BibMedia A/S.
Screenshot

Hexis åbner retursystem for folier og liner

For at støtte op om de stigende miljøkrav indfører Hexis et retursystem for liner og folier.
christel

UPM lukker papirfabrik i Tyskland

UPM fortsætter med at tilpasse sin papirkapacitet til kundeefterspørgslen og planlægger derfor permanent at lukke sin papirfabrik i Ettringen i Tyskland.
upm-ettringen

Totalt KAOS

Hvis man forsøger at finde et godt navn til en nystartet virksomhed og sætter små post-it-lapper med alle ideerne op på en tavle, kan det godt ende i totalt kaos.
kaos_01