Når Luxepack inviterer til branchemøde i Monaco, hvor de mest eksklusive leverandører inspirerer og imponerer hinanden, så er selve den fysiske invitation nøje tilrettelagt i samarbejde med et par håndplukkede leverandører, som står som sponsorer. I år er denne ære tilfaldet Dreyer Kliche, som på den måde får deres navn og kunnen ud i hele verden.
Dreyer sætter virkeligt sit præg
– Det er en enestående mulighed for os, for at vise flaget, siger Conni Dreyer, indehaver, direktør og chefudvikler i Dreyer Kliche. Og nu da vi havde muligheden, ville vi gerne vise lidt mere end det, der lige var lagt op til. Det var de først ikke helt med på hos Luxepack, men med lidt gode råd og vejledning kunne vi lokke dem med til at ændre designet så meget, at vi også kunne vise en prægning, der passede til billederne på begge sider af invitationen.
Udover prægningen indeholder invitationen en almindelig foliering og så Dreyers helt egen Espialle-teknologi, hvor de med en special kliche kan lave et dobbeltbillede i folien, som skifter afhængigt af betragtningsvinkel.
Espialle – også kaldet low-security-teknologi – sikrer mod de mest simple kopieringsmetoder, da den helt enkelt kræver en Kliche fra Dreyer for at kunne fremstilles. Espialle er et af Dreyers fokusområder på Luxepack.
Cremen af beslutningstagere – og dansk design
– Luxepack er der, hvor det ypperste af det ypperste inden for luksusemballage vises frem. Wow-effekten er enorm. De første år var jeg her som gæst, men fandt hurtigt ud af, at her var vi nødt til at være med. Messen adskiller sig fra alle andre messer ved at have fokus på slutproduktet, så det er her cremen af varemærkernes designere, udviklingschefer og ikke mindst beslutningstagere mødes og inspireres, fortæller Conni Dreyer om Luxepack.
Når Dreyer er på Luxepack og andre udenlandske messer spiller de meget på det danske, for som Conni Dreyer forklarer, så er der noget med dansk design og kvalitet, som kunderne umiddelbart associere med.
I år er temaet på Dreyers stand den danske nationalfugl svanen, som de har lavet i fire spændende kombinationer med hele batteriet af farve, folier og præg.
Ny Tool Guide
Dreyer præsenterer også en helt nyudviklet Tool Guide, som på mere end 15 forskellige medier viser, hvad man kan opnå inden for foliering, præg og effekter. Guiden er både et inspirationsværktøj og en guide til hvordan man forbereder materiale til produktion hos Dreyer. Den bliver først officielt præsenteret på Luxepack, så vi kan desværre ikke vise den her.
Inden for high-end luxury er der lang vej for de digitale teknologier
Om fremtiden siger Conni Dreyer:
– Vi lader os ikke skræmme af udviklingen. Der sker mange spændende ting med de digitale teknologier, men jeg ser det først og fremmest som interessant for low price segmentet og de mere almindelige konsumentmarkeder. Vores målgruppe er high-end luxury, og der har de altså lang vej endnu før, de kan præstere noget der tilnærmelsesvis minder om det vi kan. Jeg tør med ro i stemmen sige, at vi er her også om 10 år.
Vi ønsker Dreyer Kliche held og lykke på Luxepack og på den efterfølgende Packaging Innovation/Luxury Packaging i Stockholm, hvor de også er repræsenteret.
Den officielle invitation går ud til 60.000 beslutningstagere hos luxury brand owners, med Dreyer Kliches tydelige præg.
Dreyer Kliche vandt i maj 2016 en Gold Leaf Award i kategorien colour print on foil for damen til venstre for Conni Dreyer.