E-mail er virksomhedens største tidsrøver!

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 7 March 2016
OPDATERET: 7 March

Vi har i denne uge inviteret Jan Adeltoft fra det danske Webproof til at være gæsteskribent. Webproof, der arbejder med online korrektur-systemer, er i fuld gang med at udvikle deres Miami kontor.

Jan Adeltoft, Webproof
Jan Adeltoft, Webproof

Undersøgelser viser at 28% af kontormedarbejders arbejdsdag i 2015 blev brugt på at håndtere, søge, sortere og læse e-mails. Inden for den grafiske industri nærmer vi os nok 50%!

Endvidere ligger 85% af alle forretningsdata vedhæftet og arkiveret i individuelle personlige email-bokse, potentielt ikke tilgængelige for firmaet. Alene i USA sendes der dagligt 1 billion virksomhedsdata – hver dag!

Hvis ikke der gøres noget ved disse stadig stigende omkostninger til både medarbejdere, båndbredde og servere, må det være, fordi din virksomhed tjener for mange penge.

Desværre oplever jeg, at management i mange virksomheder går mere op i de besparelser, man kan finde på budgettet, end de åbenbare produktivitetsforbedringer, som ligger i at skifte fra traditionel email-kommunikation til en online kollaborativ platform.

LEGO som årligt håndterer rigtig mange, ikke mindst grafiske dokumenter, skiftede for år tilbage fra traditionel email-kommunikation til en online kollaborativ kommunikationsplatform. De reducerede dermed deres turn aroundtid med op til 35% og fik således fjernet alle opgaverelaterede filer og beskeder fra samtlige medarbejders e-mail bokse – worldwide. De økonomiske besparelser blev ufatteligt store, men samtidig fik medarbejderne meget bedre opgaveoverblik.

Gennemfør din egen konklusion og aktionsplan for at ændre din virksomhed. Jeg vil blot påpege 2 enkle løsninger, som for næsten ingen midler, hurtigt kan gennemføres:

  1. Aftal en email-politik vedrørende brug af CC, BCC, spam og fil-vedhæftninger
  2. Skift fra email-kommunikation til en kollaborativ platform for alle dokumenter

Det vil sige: gå fra at vedhæfte en fil til en email til at vedhæfte en besked til en fil, såre simpelt.

Tænk over det!

Dette er et koncentrat af et større Whitepaper, som bl.a. inkluderer links til analyser fra de anerkendte the McKinsey Global Institute og the Radicati Group. Denne mere udførlige rapport kan hentes på http://goo.gl/AZhRc5

 

Læs videre

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Mercoprint flytter sydpå

Mercoprint valgte i 2022 at flytte deres hovedkontor fra Københavns omegn til Næstved. Det var en beslutning som blandt andet var baseret på en markant ændret kundeadfærd.
Mercoprint_01

Når den gode stemning bliver en salgsparameter

Der er en ualmindelig god stemning, når man kommer ind hos BW & Madsen Skilte Reklame i Haderslev. Havde der været dug på bordene, havde det næsten været som at være hjemme i privaten.
BW_01

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder