Travlhed i skiltebranchen gi’r ekstra travlhed for freelancere

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 29 February 2016
OPDATERET: 29 February

Stephan Jørgensen fra Dansk Skilte Montage arbejder udelukkende som underleverandør for andre skiltevirksomheder.

Han er uddannet skiltetekniker og har otte års erfaring med branchen. I 2014 besluttede Stephan Jørgensen sig for at gå selvstændig, og han startede Dansk Skilte Montage beliggende i Nørresundby.

Skærmbillede 2016-02-29 kl. 10.34.47
Tanken var egentlig at starte som en helt almindelig skiltevirksomhed med business-to-business kunder. Men Stephan havde allerede fra start et par kontakter, som havde brug for freelance assistance til montageopgaver. Og den ene opgave tog den næste. Det rygtedes i branchen, at Stephan kunne tilkaldes, når man enten stod og manglede en mand til opgave, eller måske havde en opgave, man ikke lige havde den store erfaring med.

– I sådanne tilfælde kan det ofte bedre betale sig, at indkalde andre, der har prøvet det før, fortæller Stephan Jørgensen.

Stephan Jørgensen bor i Nordjylland, men kører i hele landet. Og har også løst opgaver i Tyskland for kunder. Der kan også være opgaver, som nogle kunder vælger at sende til Stephan, som så løser dem lokalt på vegne af kunden.

– Men det er altid et tillidsforhold. Kunderne skal kunne stole 100 % på min loyalitet. De må ikke på noget tidspunkt have en frygt for, at jeg senere kontakter deres kunde direkte. Den tillid er altafgørende, når man arbejder som freelancer, kommenterer Stephan Jørgensen.

At der er travlt i skiltebranchen fremgår blandt andet tydeligt af antallet af stillingsannoncer på facebook. Jeg fornemmer det også gennem min kontakt med markedet. Og som formanden for Skiltebranchen i Danmark udtalte i en artikel her på Print og Medier, så kan det også være svært at tage beslutningen om at ansætte en ekstra medarbejder. Det kan også være medvirkende til at freelancere har det rimelig godt i øjeblikket.

Hvor mange der arbejder som freelance skiltemontører vides ikke helt, men anslået måske et sted mellem 10-20. Stephan Jørgensen bruger ikke anden form for markedsføring end mund-til-mund metoden. Det har i de to år, han har været selvstændig, været fuldt tilstrækkeligt.

Stephan Jørgensen er også aktiv i Skiltebranchen, han sidder blandt andet i uddannelsesudvalget og fungerer som censor, når skilteteknikerne er til eksamen.

 

 

De seneste nyheder

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Fuldautomatisk efterbehandling af tekstilbannere

PLASTGrommet vil på FESPA demonstrere styrken af fuldautomatiseret efterbehandling med lanceringen af fire helt nye teknologier.
PLASTGrommet

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01