Vibla: Online-shop er et ”must”, men når lokummet brænder ...

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 23 February 2016
OPDATERET: 23 February

Tilbage i 2013, da den grafiske branche stadig var præget af den økonomiske nedtur, der startede i 2008, besluttede to erfarne personer inden for det grafiske område, Henning Viborg Jensen og Ole Lavesen sig for sammen med Thomas R. Olsen, der har en konsulentvirksomhed og er medejer andre virksomheder, at starte deres eget trykkeri i Skive.

Henning Jensen, Vibla
Henning Jensen, Vibla
Ole Lavesen, Vibla
Ole Lavesen,Vibla

 

Henning Viborg Jensen har tidligere været medejer af Repro & Tryk A/S og havde de seneste 10 år været direktør i Arco Grafisk-koncernen Via Print.

 

Ole Lavesen har tidligere bl.a. været hos FN Tryk og Nørhaven samt hos Arco Grafisk som salgschef.

One stop shop
Vibla kendetegnes ved at være det de selv kalder en ”one stop shop”. Udover traditionelle tryksager kan de også levere rigtig meget andet som fx skilte, bannere, butiksmateriale, vinetiketter, festsange og –invitationer samt iværksætterpakker i flere udgaver.

– Kort sagt så løser vi mange af vore kunders marketingsproblemer. Små og mellemstore virksomheder har ikke resurserne til at ansætte marketingsmedarbejdere, fortæller Ole Lavesen.

Omsætningsmæssigt er det stadig tryksagerne, der står for den største del. Lige omkring 75 %.

– Heldigvis er virksomhederne ved at få øjnene op for at nettet ikke kan stå alene, kommenterer Ole Lavesen, som også oplyser, at kunderne typisk er små og mellemstore virksomheder, men at der også kommer flere og flere bureauer til kundekredsen.

Online shop er et ”must”
Hos Vibla tilbyder de også kunderne at handle direkte online. Vi har spurgt, hvorfor?

– Tror det er et ”must” i dag. Mange er i første omgang fokuseret på priser og vil kunne se priserne straks. Når alt kommer til alt er priserne måske ikke så alt afgørende. God service og god kvalitet lever stadig. Men det er vigtigt at være synlig på nettet, og så skal man selvfølgelig også kunne findes. Det arbejder vi lidt på i øjeblikket, fortæller Ole Lavesen.

Ny shop-løsning er netop installeret
Vibla har netop fået installeret et nyt online shop-system fra OnPrintShop for at imødekomme kunderne med endnu flere bestil-selv muligheder.

Skærmprint af en ikke-kundetilpasset OnPrintShop-side
Skærmprint af en ikke-kundetilpasset OnPrintShop-side
Skærmprint af en ikke-kundetilpasset OnPrintShop-side
Skærmprint af en ikke-kundetilpasset OnPrintShop-side

– Jeg har kendt Morten Reitoft fra Little Green Orange, som udvikler og forhandler OnPrintShop, i mange år, og derfor var det naturligt, at kigge på deres system, da vi gerne ville skifte vores gamle shop ud med en mere moderne løsning. Den nye løsning er lettere at vedligeholde, og vi er bestemt ikke blevet skuffede. OnPrintShop virker og det der ikke gør, bliver lynhurtigt rettet, siger Ole Lavesen.

Online er godt, men når lokummet brænder er personlig betjening bedst
Vi sluttede vores samtale med Vibla Print med at spørge, hvor stor en del af deres omsætning, der i dag kommer fra online-shoppen?

– I øjeblikket meget lidt. Det kan der være mange årsager til. Vi har pt. ikke investeret nok i SEO osv. men vi har heller ikke haft det som et mål at nettet skulle være det, der driver butikken. Vi vil gerne være den gode samarbejdspartner, som kan rådgive om din tryksag, eller hvad det nu måtte være. En samarbejdspartner, som også er bag vore kunder, når ”lokummet brænder,” og tingene skal løses hurtigt, lyder slutkommentaren fra Ole Lavesen.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Behøver vi opmålte profiler i posterproduktionen?

Har man blot en enkelt printer, men mange medier, er det allerede vanskeligt at få samme farver og udtryk på tværs af de forskellige medier. Har man forskellige printsystemer og RIP'er kombineret med forskellige medier bliver det kaos.
rune_01

Flest ville læse om Scandinavian Print Group

Årets julekonkurrence gik ud på at gætte den mest læste historie på Sign Print & Pack i 2024.
årets mest læste 2024

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01