Fra plastmapper til kreative emballager og præsentationsmaterialer

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 27 December 2015
OPDATERET: 27 December

All Creative A/S har rødder tilbage i 60’erne. Dengang hed virksomheden Relæ Plast, som blev til RP Creative. I 2008 fusionerede RP Creative og All Plast. Det nye firmanavn blev det, vi kender i dag, All Creative A/S.
I 2013 købte virksomheden UniDisplay. Det betød, at al produktion og alt eksisterende produktionsudstyr blev samlet på i Havndal i Jylland. Salgs- og udviklingsafdeling er samlet i Frederikssund, hvor John Nielsen, der kommer fra UniDisplay, er leder af design- og udviklingsafdelingen.
Netop denne afdeling er med til at give All Creative A/S ekstra gode kort på hånden i salgsarbejdet.
– Vi kan modtage en forespørgsel fra en kunde om formiddagen. Vi taler lidt om kundens ønsker , fx over telefonen, og så bliver John Nielsen sat på opgaven. Det er ham, der med sin evne til at tænke kreativt og i anderledes løsninger, i løbet af kort tid får fremstillet en dummy på opgaven, som vi kan præsentere for kunden – ofte samme dag, eller inden for 24 timer, hvis det er en speciel krævende opgave, fortæller salgs- og marketingchef Kenneth von Müllen. – Det er et stærkt konkurrenceparameter for os, at være hurtige. Både med hensyn til dummy-forslag og med selve leveringstiden på opgaven. Og prismæssigt er vi også ret så konkurrencedygtige, specielt når det drejer sig om de mindre oplag, fortsætter Kenneth von Müllen med et smil.
Opgaverne og kunderne
Opgaverne rummer stadig plastmapper, men også en del instore materialer samt emballager og præsentationsmaterialer, ofte i mindre oplag. Kunderne repræsenterer også en bred vifte, fx medicinalvarefirmaer, smykkefirmaer, restauranter, hvor menumapper er et stort område samt øl- og vinproducenter for blot at nævne nogle. – Vi løser også mange opgaver for iværksættere, da vores priser ikke behøver at vælte budgettet, kommenterer Kenneth von Müllen.
En julekalender med karameller
Et eksempel på en større udviklingsopgave er Karamelleriets julekalender 2015. Den første dummy blev hurtigt udviklet i samarbejde med bureauet Brandhouse. Men der blev efterfølgende lavet rigtig mange dummies for at sikre, at alt fungerede, og at alle låger kunne åbnes uden problemer.
Da selve julekalenderen var færdigudviklet, blev der efterfølgende også designet en præsentationsemballage samt en forsendelsesemballage, så det hele gik op i en højere enhed, og blev præsenteret lækkert og spændende lige fra pakken nåede modtageren.
all_creative-luftfoto
 
6.000 kvm produktionshal i Havndal
Både julekalenderen og emballagen blev udviklet og designet i Frederikssund, men produceret på den 6.000 kvm store fabrik i Havndal med omkring 40 medarbejdere. Her kan der produceres næsten alt inhouse – lige fra små til rigtig store formater. Der digitalprintes, offset- og serigrafitrykkes. Og der kan efterbehandles med det meste, lak, kachering og glimmer og kreative stansninger. De kan i Havndal også selv tilrette og tilskære skum, ligesom film og stanseværker produceres inhouse.
Sikrede vækst gennem udvikling og innovation
Tilbage i 60’erne startede det med produktion af plastmapper, som fremstilles af plast, pap, papir og lim. Ud fra disse elementer er udviklingen sket. I takt med at digitaliseringen steg, faldt behovet for arkiv- og præsentationsmapper.
Hvis ikke All Creative A/S havde udviklet virksomheden med nye produkter, som det fx blev muligt i forbindelse med opkøbet af UniDisplay, havde de kunnet se frem til en faldende produktion. Nu budgetterer de med en vækst på 8-15 % over de næste to til tre år.
– Vi er en virksomhed, der kører fornuftigt – og med overskud. Det betyder, at der kan nyinvesteres hvert år.
Arizona6170XTS_frontangle2Den sidste investering er en Canon XTS 6170 som skal gøre det muligt at producere endnu mere digitalt, som der ofte er behov for med de mange mindre oplag, der arbejdes med i dag, slutter Kenneth von Müllen.
 

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Lars Ole Nauta: Labelexpo er vigtig i år

– Der skal klinkes nogle skår ovenpå papirkrisen, og så skal vi kigge dybere i mulighederne for automatisering, sige Lars Ole Nauta før årets Labelexpo.
LarsOleNauta

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE