Fusion resulterer i dansk produktion med lokal identitet

PUBLICERET: 19 June 2024
OPDATERET: 23 June
Lasse Kahr og Morten Fritz fra Mols Print Kompagni. Foto: Pressefoto.

Fusionen mellem den familiedrevne produktionsvirksomhed V1 Printcompany A/S i Ebeltoft og handelsvirksomheden Bannerkompagniet ApS i Egå er fra juni 2024 en realitet.

Begge virksomheder løser opgaver indenfor storformatprint og eventudstyr til danske virksomheder. Planerne om en fusion blev allerede luftet i januar i år.

Smukke Mols som identitet

Ud fra virksomhedens naturskønne beliggenhed i Ebeltoft opstår den fremtidige identitet. Den lokale forankring, et fokus på dansk produktion, nærværet i relationer og respekten for et fælles klima udmønter sig i et helt nyt navn: Mols Print Kompagni A/S, skiver de i en pressemeddelelse.

Indehaver Morten Fritz siger: – Når man som os driver virksomhed fra et af de smukkeste steder i Danmark – Nationalpark Mols Bjerge – er det naturligt for os at bekende og forpligte sig til store ord som nærvær, ansvarlighed og bæredygtighed. Vi kan ikke tale om ansvarlighed uden at være nærværende. Vi kan ikke tale om nærvær uden at være lokalt forankrede. Og vi kan ikke tale om dansk produktion uden at betragte det som ansvarlighed. Denne 3-delte vision ønsker vi at give liv med vores nye navn og identitet som et stærkt signal overfor vores omverden – men i høj grad også som et løfte til os selv og en hyldest til vores omgivelser.

Historien bag navnet

Morten Fritz fortæller om baggrunden for det nye navn: – Stednavnet ‘Mols’ er en naturlig
vejviser for vores fokus på grøn omstilling og bæredygtige alternativer i en branche, hvor de
fleste alternativer kommer fra Asien eller Østeuropa. ‘Print’ er vores eksistensberettigelse og
synonymt med vores danske produktion her på Mols – grafiske løsninger i alle slags formater og branchens højeste leveringssikkerhed til en attraktiv pris. ‘Kompagni’-tankegangen beskriver måden, vi ser os selv på i tæt samspil med vores relationer og samarbejdspartnere.

Siden 1977 har Mols Print Kompagni, i kraft af V1 Printcompany, spillet en rolle i
printbranchen i Danmark – senest med udmeldingen om at satse massivt på dansk produktion i modsætning til en stor del af den øvrige printbranche. I nærmeste fremtid følger et nyt website baseret på virksomhedens nye navn og identitet.
Mols Print Kompagni A/S beskæftiger 10 ansatte og drives af Morten Fritz i samarbejde med en
professionel bestyrelse.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk