Knapt 100.000 besøgte EuroSkills

Foto: Carsten Kristiansen
PUBLICERET: 14 September 2025
OPDATERET: 14 September
Fra venstre ses Anders Mosumgaard, Liv Winsløw, Mathilde Müller, Emil Raaskou Hundsdal og Carsten Kristiansen.

Mange unge mennesker troppede op på EuroSkills for at høre, hvad de grafiske uddannelser kunne byde på.

Tekst: Carsten Kristiansen

Der var stor søgning på stande for mediegrafikere og grafiske teknikere , og de blev besvaret med godt humør af de tre unge repræsentanter for fagene: Liv Winsløw og Mathilde Müller fra Grafisk Afdeling ApS og Emil Raaskou Hundsdal fra JEF.DK. Til at supplere dem havde de virksomhedskonsulent Carsten Kristiansen fra TECHCOLLEGE Aalborg og uddannelsespolitisk chef Anders Mosumgaard fra arbejdsgiverorganisationen GRAKOM.

Liv Winsløw udtalte:
– Det er så vildt at opleve så mange unge og passioneret mennesker, på samme sted – som alle dyster i noget de virkelig brænder for. Det i sig selv, er virkelig værd at tage forbi og opleve.

Mathilde Müller supplerede:
– EuroSkills er beviset på, at håndværk og kreativitet kan være lige så sejt som sport og musik.

På standen blev der dystet i at lægge et puslespil, mens workflowet i forestillingen af spil og brikker kunne iagttages på infoskærme på standen. Som præmier blev der uddelt 1.500 små udgaver af puslespillet med information om de grafiske uddannelser.

Ikke mindre en 597 unge fra hele Europa dystede i en bred vifte af erhvervsfag, og det var dermed det største arrangement i konkurrencens historie målt på antal deltagere, med bæredygtighed som et gennemgående tema i både afviklingen og det faglige indhold.

Knapt 100.000 gæster besøgte EuroSkills i konkurrencedagene. Frida Byrgiel Foli – Mediegrafiker opnåede en Medallion for Excellence.

De seneste nyheder

Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Sammenlægningen træder i kraft den 1. januar 2026, hvor de fortsætter under navnet Green Graphic ApS.
GreenGraphic
Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi

Canon har netop udgivet Insight-rapporten med titlen 'Exploring the Future of Print', der søger at forstå de ændrede adfærdsmønstre hos brands og forbrugere.
futureofprint
Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi

Vikiallo afslører ’folierevolution’ på åbent hus

Det årlige åbent hus-arrangement hos vikiallo i Kolding havde en spændende nyhed i ærmet.
vik_01
Vikiallo afslører ’folierevolution’ på åbent hus

Digital laminering i lange baner

Vivid Laminating Technologies lancerer et nyt digitalt rullebaseret folieringssystem.
Matrix-FoiLabel-370
Digital laminering i lange baner

Læs videre

Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Sammenlægningen træder i kraft den 1. januar 2026, hvor de fortsætter under navnet Green Graphic ApS.
GreenGraphic
Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi

Canon har netop udgivet Insight-rapporten med titlen 'Exploring the Future of Print', der søger at forstå de ændrede adfærdsmønstre hos brands og forbrugere.
futureofprint
Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi

Steen Berner Vevest er ny salgschef hos Ricoh Danmark

Ricoh fortæller på LinkedIn, at de med stor glæde byder Steen Berner Vevest velkommen som ny salgschef.
steen vevest
Steen Berner Vevest er ny salgschef hos Ricoh Danmark

Stig Ørskov udpeget som administrerende direktør for WAN-IFRA

Efter tretten år i spidsen for WAN-IFRA har Vincent Peyrègne besluttet at træde tilbage som administrerende direktør. Til at efterfølge Peyrègne har bestyrelsen udnævnt Stig Ørskov.
Screenshot
Stig Ørskov udpeget som administrerende direktør for WAN-IFRA