
Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox’ strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads. Prisen skulle være 1,5 mia. dollars.
– Vi har længe beundret Lexmarks stærke omdømme inden for print og administrative printtjenester, deres brede kundebase og globale tilstedeværelse. Nu tager vi vores partnerskab til det næste niveau. Sammen styrker vi vores position gennem en bredere vifte af printløsninger og driver vores transformation mod profitabel vækst, siger Xerox’ administrerende direktør Steve Bandrowczak.

Ny ledelse
Bandrowczak fortsætter som administrerende direktør for den fusionerede gruppe, hvor ledelsesteamet vil bestå af ledere fra begge virksomheder. Målet er at øge udviklingstakten og udnytte fælles ressourcer effektivt.
Sammen vil Xerox og Lexmark betjene mere end 200.000 kunder i mere end 170 lande, med 125 produktions- og distributionsfaciliteter i 16 lande.
– Med købet af Lexmark rangerer Xerox nu blandt de fem bedste i alle større printsegmenter og bliver markedsleder inden for administrative printtjenester. Aftalen styrker vores kerneforretning, øger vores eksponering mod vækstsegmenter, udvider vores kapacitet og distributionsrækkevidde, siger Steve Bandrowczak.
Xerox har kæmpet med faldende salg i segmentet produktionsprint.





