
Flere nye funktioner i HP’s software, herunder en dedikeret AI-agent og chatbot til trykproduktion, skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange.
HP kunne ved årets Dscoop Edge-konference i Long Beach, USA afsløre en ny AI-agent ved navn HP Nio samt en vifte af andre nye funktioner, der skal effektivisere digital printproduktion.
Printbranchens nye AI-agent
HP Nio er en ny chatbot og AI-agent, der kobler direkte op med HP PrintOS og giver realtidsdata, produktionsindsigter og branchespecifik viden ét
amlet sted. Brugere kan stille spørgsmål direkte til Nio og få anbefalinger baseret på værktøjer som Print Beat og Knowledge Zone.
Fremover vil Nio også integrere med andre PrintOS-applikationer som Site Flow og foreslå næste trin i produktionen med det formål at blive en medskaber i hele trykarbejdsgangen.
– Vores nye løsninger skubber grænserne for, hvad automatisering i print kan, og afspejler vores ambition om at automatisere trykproduktionen og stille færre krav til menneskelige ressourcer, siger Joan Perez Pericot, VP og General Manager for Industrial Print Software & Solutions hos HP.
Ny AI i HP Indigo-pressere giver bedre driftssikkerhed
De nye AI-drevne værktøjer Automatic Alert Agent 2.0, Print Mode Preflight og PQ Maestro bliver nu tilgængelige som en integreret del af HP Indigo-printerne og rulles kommercielt ud fra juli 2025. Værktøjerne skal øge driftssikkerheden, kvaliteten og hastigheden i printprocessen.
– Vores kunder ser store gevinster ved at bruge de nye AI-baserede værktøjer, som forenkler driften og løfter effektiviteten. Og det her er blot begyndelsen, siger Noam Zilbershtain, VP og General Manager for HP Indigo.
AI-skabte billeder i variable data produktioner
HP opdaterer derudover Creativity Power Pack i PrintOS med understøttelse af Adobe CC2025, integration af Amazon Transparency-koder og Bria.ai-funktioner, der gør det muligt at generere AI-skabte billeder i variable dataprojekter.
Derudover er Quality Power Pack nu tilgængelig for HP Indigo 120K og 18K, der giver mulighed for at opnå farvestandarder fuldt automatisk.
Nye funktioner i Brand Centre og nyt Business Centre
HP opdaterer også Brand Centre – platformen, der forbinder brands med trykkerier og efterbehandlere – med bedre on-boarding, ordresporing og fakturahåndtering.
Med opdateringen følger et bedre overblik over økonomiske nøgletal som levetid på forbrugsvarer og fakturahistorik.
HP udvider også sit Sustainability Amplifier Program med et nyt CO2-beregningsværktøj, der skal hjælpe virksomheder med at måle og reducere deres klimaaftryk.
Samtidig introduceres nye CMYK+- og PIP+-forbrugsstoffer, der reducerer CO2-udledningen med op til 16 procent ved at spare på tid, plads og materialer.