Messekig: Print er ikke bare print

Foto: Søren Winsløw
PUBLICERET: 19 September 2024
OPDATERET: 19 September
Henriette Larsen fra Printech var med på Canon-standen for at vise en skærebordsløsning fra Morgana.
Kunderne er ikke bare ude efter en ny printer, men søger i stigende grad løsninger der kan gøre deres arbejde nemmere eller føre dem ind i nye forretningsområder.

Vi har talt med Canon, Heidelberg og Ricoh om, hvordan de oplever messen.

Canon vil inspirere

Hos Canon har de fokus på både at vise bredden i deres sortiment, men også at inspirere kunderne til at udvide deres forretningsområde.

Hans Dalmeijer fra Canon fortæller, at de typisk bliver mødt af en kunde med et specifikt spørgsmål, men at dialogen ofte føre til, at man kommer til at tale om alternative løsninger eller nye forretningsområder, når kunden først har set mulighederne.

– Vi har inviteret en række partnere ind til at hjælpe os med at vise mulighederne. Det er fx PMH Systems, Printech og Sign Service som hjælper med at vise mulighederne inden for plakat- og tapetproduktion, produktion af mindre emballager og bilindpakning. Alt sammen noget der kan fremstilles ud fra Canon print.

Opsætningen har væretv en succes, da Hans Dalmeijer kan fortælle, at de har lukket flere handler på messen.

Brian Hansen viser hvordan den kommende TouchFree-solution flytter grafiske opgaver automatisk gennem systemet.
Det berøringsfri tryk

Brian Hansen fra Heidelberg fortæller, at de for første gang i mange år har maskiner med på messen. Der er tale om den seneste Versafire-model sammen med den nyeste version af deres Prinect Digital Front End (DFE).

– Vi er her for at vise, at Heidelberg også er en professionel og seriøs spiller i tonersegmentet. Det er ikke alle der ved det, og jeg har, her på messen, oplevet folk blive overraskede over dette.

Heidelberg har i mange år udviklet på deres software-løsninger som nu i stigende grad bliver cloud- og abonnementsbaserede. De består desuden af en række moduler, som man kan vælge til og fra.

– Vi er på vej med Connect Touch Free som kan automatisere visse processer 100%. Med faldet i oplag og stigningen i antallet af opgaver er det en helt nødvendig udvikling, forklarer Brian.

Oven i dette har de udviklet en inventory manager der, hvis man køber forbrugsvarer hos Heidelberg, bliver et fuldstændigt forbundet system, der kan holde styr på materialer, bestillinger og forbrug.

Jan Brændholt og Ricoh ville vise bredden i der løsninger, men kunne også glæde sig over konkrete salg på messen.
Kunderne vil have rådgivning

– Førstedagen var en meget positiv overraskelse. Vi var lidt i tvivl om folk stadig var mætte efter drupa, men virkeligheden er den, at de fleste ikke har været der, og at messen i Odense er meget mere relevant for dem, og så er den også relevant for os, fortæller Jan Brændholt fra Ricoh.

Ricoh har en af messens største stande for at vise bredden i deres tilbud til kunderne. Fx havde de valgte at tage et udbud af deres digitale kontorsystemer (interaktive skærme), som ifølge Jan Brændholt fik en del opmærksomhed fra kunder de ellers ikke møder.

– Vores oplevelse er, at kunderne taler mindre om teknologien og mere om løsninger. At de i stigende grad ser os som rådgivningspartnere og det er der vi gerne vil hen. At vi så, med vores brede udvalg, kan tilbyde dem en one-stop-shop oplever mange som en stor fordel, og det giver os mulighed for at lave mere attraktive service- og supportløsninger, når flere løsninger er samlet et sted.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

– Du har bare kunderne til låns

Zealand Packaging har eksisteret siden 2012, hvor Poul Erik Dahl startede virksomheden som en broker-virksomhed inden for emballageproduktion.
zealand_01

Industriprint tager Doming op

Doming er et vigtigt image-produkt for en række industrikunder, fortæller Christian Strøyberg, som ejer og driver Industriprint i Nørresundby.
doming

Smadremanden på besøg i Classic Car House

Endnu engang bød Sign Service på åbent hus, hvor gæsterne blev inviteret til at prøve selv. Her blev der blandt andet smadret glas med sikkerhedsfilm.
benny

Stor investeringslyst hos PR Offset

– Tidspunktet var bare rigtigt, siger indehaver og daglig leder Rene Vestergaard om investeringerne i både offset og storformatprint.
PROffset_01