
Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
Fleksibel og intuitiv bestilling af skilte og pyloner
AMB Visuals har medbragt hele deres lastvogn på Sign Print & Pack-messen, med hvilken de monterer skilte og pyloner i hele Danmark. – Vi producerer skilte og pyloner med og uden lys i vores egen fabrik i Rønde. Dansk produceret i Danmark. Det er vi stolte af, siger direktør og indehaver Michael Bomholt.
Men ellers er AMB Visuals for at vise den seneste tilføjelse til deres webshop – Pylonberegneren – som enkelt og intuitivt er en guide til prisberegning og bestilling af en pylon. Man bliver guidet gennem valg af materialer, dimensioner, funktioner, dekoration og installation. De to sidste kan man vælge selv at gøre eller man kan lade AMB Visuals gøre det. Til sidst får man en samlet pris og oversigt over bestillingen.
– Den er en del af vores simplesign.dk webshop, hvor formålet er at gøre det så nemt for kunderne som mulig. Pylonberegneren er virkelig et værktøj der lever op til sit formål, siger Michael Bomholt.

Vi kan klæde hvem som helst på til at sælge tekstiler
Jacob Bertelsen fra L-Shop Team siger med stolthed i stemmen, at de kan klæde hvem som helst på til at sælge tekstiler. I kraft af en meget avanceret webshop kan de tilbyde stort set alt inden for tekstiler. Søgefunktionerne er meget avancerede, så du hurtigt og nemt kan indsnævre din søgning til det du ønsker at kigge på. Det gælder produkttyper, fag- og fritidskategorier, farver, materialer, miljømærkninger m.m.
– Vores webshop gør det utrolig nemt at finde præcis det man ønsker. Og ved man ikke særligt meget om tekstiler, så har vi et kæmpe tekstilleksikon online, som kunderne kan bruge. Her er forklaringer på forskellige mærkningsordninger, tekstiltyper, vaskevejledning og meget andet, så man vil kunne finde svar på alle kundens spørgsmål, siger Jacob Bertelsen.
Ønsker man dele af L-Shop Teams sortiment integreret i egen webshop er det også muligt. I den løsning findes der både en live-integration til L-Shop Teams database, så man hele tiden er opdateret med lagerstatus og priser, og så har L-Shop Team udviklet en række skabeloner, som kan bruges til at fremstille brochurer med eget logo og billeder og beskrivelser fra L-Shop Teams database.
– Vi håber at flere vil kigge forbi og får lyst til at tilføje tekstiler til deres sortiment, siger Jacob Bertelsen.

Kom i seng med nordens største
Hos LaserTryk er hovedtemaet at vise, at de er meget mere end ’bare’ puljetryk og whitelabel-løsninger. Hanne Koch Mittet og Henrik Frydendahl fortæller, at de har lanceret både en plakatshop og brand central som, på hver deres måde, forenkler bestillingen af dels plakater, dels de kontorprodukter som typisk skal bære samme brand. Det være sig visitkort, blokke, kalendere, hæfter, flyers m.m.
– Det er vigtigt for os at fortælle hvor bredt et tilbud vi har til vores kunder. En stor dyne at putte sig under. Fx vil Brand Central gøre det utrolig meget lettere at betjene de virksomheder, som benytter sig af disse produkter. Genbestillinger, som netop karakteriserer disse produkter, er enkle at udføre og kører fuldstændig automatisk i vores system, siger Hanne Koch Mittet.
Henrik Frydendahl tilføjer, at de med det seneste opkøb af STEP PRINT POWER har udvidet deres tilbud inden for detailområdet, og her køber man ikke tryksager men kampagner, og det har de nu også stærke kompetencer inden for.