Ny visuel identitet og grøn dagsorden hos Johnsen

PUBLICERET: 27 August 2024
OPDATERET: 27 August
Foto: Johnsen Print & Digital Media

Johnsen Print & Digital Media i Grenaa, får ny visuel identitet samtidig med, at de tilbyder endnu flere muligheder til kunder, som ønsker mere miljøvenlige tryksager.

Den nye visuelle identitet for virksomheden skal samle og understrege det organisk spirende, som Johnsen Print & Digital Media ønsker at værne om – bl.a. illustreret gennem levende former, skriver de i en pressemeddelelse. Kunder, leverandører og samarbejdspartnere vil fremover møde det nye udtryk i al kommunikation fra virksomheden, online og på tryk.

Johnsens nye logo, som skal underbygge deres værnen om miljøet.
Cradle to Cradle-certificering og FSC-papir giver kundefordele

Johnsen tilbyder bl.a. en komplet tryksagslinje, GreenPrint by Johnsen, som har opnået Cradle to Cradle Certified Bronze. Johnsen er blandt kun 11 trykkerier i verden, som har opnået dét.

Tryksagslinjens magasiner, foldere og plakater m.v. er dermed dokumenteret miljøvenlige i hele deres livscyklus – fra råmaterialer til produktion, anvendelse, bortskaffelse og genbrug, skriver Johnsen.

Men det er ikke kun det. Trykkeriet printer og trykker først og fremmest på FSC-certificeret papir, som sikrer ansvarlig skovdrift og trygge arbejdsforhold for skovarbejderne. Senest er Johnsen optaget som medlem af FSC. Desuden bærer hovedparten af virksomhedens tryksager Svanemærket, som garanterer maksimal klimavenlighed gennem hele udviklingen af hvert enkelt produkt.

Direktør Steen Johnsen. Foto: Johnsen Print & Digital Media
Kunderne kan vælge det hele – eller udvalgte dele

Mange kunder sætter pris på, at de kan få løst alle deres grafiske behov på ét sted. Nogle kunder ønsker hjælp til det hele – fra idé- og konceptudvikling til produktion, distribution og markedsføring. Andre efterspørger i stedet hjælp til én bestemt brik i den samlede markedsføring – fx butiksskilte til en specifik kampagne. Kunderne beslutter altid suverænt selv, hvor lidt eller meget de ønsker hjælp til.

– For alle kunder gælder dog, at Johnsen altid rådgiver og opfordrer til at producere så grønt og klimavenligt et slutprodukt som muligt – inden for rammerne af opgaven. Dét ser virksomheden som sit ansvar, også på kundernes vegne, udtaler direktør Steen Johnsen

Grøn energi og biodiversitet understreger alvoren

Gennem flere år har Johnsen Print & Digital Media udelukkende anvendt certificeret 100 procent grøn vindmøllestrøm i produktionen. Dét har de nu suppleret med strøm fra egne solceller, placeret på taget. På solrige dage er virksomheden helt selvforsynende med strøm til faciliteterne i Grenaa.

Taget huser også en stor blomstrende biodiversitetshave, som giver tiltrængt plads til tusindvis af insekter og bier. Og på parkeringspladsen uden for virksomheden har gæster, kunder og medarbejdere adgang til ladestandere til deres elbiler.
Hensynet til miljøet er så integreret en del af Johnsen Print & Digital Media, at de i årevis har været ISO14001-certificerede – hvilket betyder, at miljø er implementeret i driften – fra ledelse til produktion.

Flere supplerende grønne tiltag er også allerede på tegnebrættet:
– Vi kommer ikke til at hvile på laurbærrene. Det grønne område har brug for, at vi alle kæmper for det. Og vi vil gå så langt som muligt for at være så klimavenlige som muligt, siger direktør Steen Johnsen afslutningsvis.

Foto: Johnsen Print & Digital Media

Læs videre

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm

Sign Print & Pack-messen melder udsolgt

Projektleder Lars Jensen meddeler tilfreds at alle standpladser er solgt. Dermed er grunden lagt til en branchefest og succes udover det sædvanlige.
messe

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm