Fusion resulterer i dansk produktion med lokal identitet

PUBLICERET: 19 June 2024
OPDATERET: 23 June
Lasse Kahr og Morten Fritz fra Mols Print Kompagni. Foto: Pressefoto.

Fusionen mellem den familiedrevne produktionsvirksomhed V1 Printcompany A/S i Ebeltoft og handelsvirksomheden Bannerkompagniet ApS i Egå er fra juni 2024 en realitet.

Begge virksomheder løser opgaver indenfor storformatprint og eventudstyr til danske virksomheder. Planerne om en fusion blev allerede luftet i januar i år.

Smukke Mols som identitet

Ud fra virksomhedens naturskønne beliggenhed i Ebeltoft opstår den fremtidige identitet. Den lokale forankring, et fokus på dansk produktion, nærværet i relationer og respekten for et fælles klima udmønter sig i et helt nyt navn: Mols Print Kompagni A/S, skiver de i en pressemeddelelse.

Indehaver Morten Fritz siger: – Når man som os driver virksomhed fra et af de smukkeste steder i Danmark – Nationalpark Mols Bjerge – er det naturligt for os at bekende og forpligte sig til store ord som nærvær, ansvarlighed og bæredygtighed. Vi kan ikke tale om ansvarlighed uden at være nærværende. Vi kan ikke tale om nærvær uden at være lokalt forankrede. Og vi kan ikke tale om dansk produktion uden at betragte det som ansvarlighed. Denne 3-delte vision ønsker vi at give liv med vores nye navn og identitet som et stærkt signal overfor vores omverden – men i høj grad også som et løfte til os selv og en hyldest til vores omgivelser.

Historien bag navnet

Morten Fritz fortæller om baggrunden for det nye navn: – Stednavnet ‘Mols’ er en naturlig
vejviser for vores fokus på grøn omstilling og bæredygtige alternativer i en branche, hvor de
fleste alternativer kommer fra Asien eller Østeuropa. ‘Print’ er vores eksistensberettigelse og
synonymt med vores danske produktion her på Mols – grafiske løsninger i alle slags formater og branchens højeste leveringssikkerhed til en attraktiv pris. ‘Kompagni’-tankegangen beskriver måden, vi ser os selv på i tæt samspil med vores relationer og samarbejdspartnere.

Siden 1977 har Mols Print Kompagni, i kraft af V1 Printcompany, spillet en rolle i
printbranchen i Danmark – senest med udmeldingen om at satse massivt på dansk produktion i modsætning til en stor del af den øvrige printbranche. I nærmeste fremtid følger et nyt website baseret på virksomhedens nye navn og identitet.
Mols Print Kompagni A/S beskæftiger 10 ansatte og drives af Morten Fritz i samarbejde med en
professionel bestyrelse.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Thomas Søby Hedegaard ser frem til en ny periode i GRAKOMs bestyrelse

Thomas Søby Hedegaard er blevet genvalgt som næstformand i brancheorganisationen GRAKOMs bestyrelse.
Thomas Søby

Durst fusionerer med Aleph og skaber en ny tekstilprintergigant

Durst Como er født, skriver Durst Group i en pressemeddelelse, hvor de også fortæller, at et nyt ekspertisecenter for digitalt tekstiltryk vil blive etableret i den italienske by Como.
Andrea Riccardi_media

Bølgepapmarkedet er på vej tilbage til 2019-niveau

En ny rapport med titlen "The Cardboard Packaging Market in Europe by 2030 – Analysis of High-Potential Markets and Competitive Dynamics" er netop blevet udgivet.
corrugated cardboard