Signcom har eksisteret i 10 år som selvstændig virksomhed i Danmark og er gået hen og blevet en af de største leverandører af Viscom-produkter. Nu vil de vise, hvad de står for på årets danske grafiske messe.
– Normalt går vi ret stille med dørene. Vi kan bedst li’ at bevise vores værd i den direkte relation til kunden, men der kan jo være nogen, som endnu ikke har hørt om os eller ikke ved, hvad vi står for, siger Peter Rühlicke, som er direktør for det IGEPA-ejede Signcom.
Salgschef Ronnie Pontoppidan tilføjer:
– Vi kan ikke måle den direkte effekt af at være med på en messe, men til gengæld kan det være klogt at vise både vores nuværende og kommende kunder, at vi er der, at vi er en betydelig spiller i markedet som har noget unikt at tilbyde. Og så har vi vel også alle sammen en forpligtelse til at bakke op om de medier og aktiviteter i branchen, som trods alt stadig er tilbage.
Det er ikke endeligt fastlagt, hvad Signcom kommer til at vise på messen i september, men Peter og Ronnie lover, at de kommer til at vise en ny PPF-serie samt en Orafol wrappingfolie, med nogle ret imponerende repositionerings-egenskaber. Og så har de en spændende nyhed, som de endnu ikke vil løfte sløret for.
Danmarks største lager af Orafol-produkter
Signcom har formentlig Danmark største lager af Orafol-folier. 2.100 m2 med lagerreoler i op til fire meters højde. Under Corona’en valgte de den offensive strategi, hvor de ikke bare fyldte lagrene, men også udvidede kapaciteten med 850 m2. I dag har de 20.000 varenumre som styres via et avanceret digitalt lagersystem. Det ville være umuligt at holde styr på uden, forklarer Peter Rühlicke.
Det er virkeligt et stort lager, som også udmærker sig ved at virke særdeles velordnet. Peter fortæller, at han hver dag i fem år, ved arbejdstids ophør, gik rundt på lageret og sikrede, at alle ruller lå pænt inden for pallen og der ikke var rod eller emballagerester. Den vedholdenhed har medvirket til, at i dag gør alle det automatisk, så når han i dag tager runden, er det mest for hyggens skyld.
– Vi er et meget sammentømret team med de samme værdier. Jeg ved, at alle mine medarbejdere er kompetente, kan afløse hinanden i deres forskellige funktioner og alle gerne går den ekstra meter det kræver, at tilfredsstille vores kunder.
Udover opbygning og udvidelse af lageret under Corona’en valgte de også at investere i deres egen varevogn. Dermed kunne de servicere kunderne hurtigere og med den samme medarbejder, så der ikke opstod utryghed ved hele tiden at skulle møde potentielle smittekilder i form af nye fragtfolk der kom fra hele Europa. Varebilen anvender de fortsat, og har en fast medarbejder til at køre rundt til kunder i det umiddelbare opland.
Et kæmpe netværk
I kraft af at de er en del af IGEPA-familien, har Signcom også et bemærkelsesværdigt netværk. Skulle en vare af en eller anden grund ikke være tilgængelig på deres lager, så kan de direkte bestille fra et lager i Bremen, hvor der er en leveringstid på under 24 timer, eller hos en hvilken som helst anden IGEPA-partner i Norge, Sverige, Polen eller Holland eller hvorfra det nu måtte være muligt at finde varen. De har partnere i 24 lande, så de kommer ikke i en situation, hvor de vil være nødt til at sige nej, eller tilbyde en anden vare. Kunden kan vælge en anden vare – men så er det kundens valg. Signcom vil altid kunne levere det efterspurgte inden for overskuelig tid på grund af deres store netværk.
IGEPA tror på Viscom
Med købet af Viscom-forhandleren Scandraft har IGEPA Group sammen med sit skandinaviske datterselskab Signcom Group etableret et stærkt forhandlernet i regionen med hovedkvarter i Sverige. Scandraft har mere end 30 års erfaring inden for visuel kommunikation. De forbliver en selvstændig virksomhed i koncernen og bevarer en høj grad af uafhængighed. Den svenske ledelse forbliver i virksomheden i samme funktion og vil være ansvarlig for integrationen af Signcom Group. Ledelsen i Signcom i Danmark og Finland forbliver uændret.
– Scandraft er en veletableret Viscom-forhandler, især på det svenske marked. De har nogle produkter i deres portefølje, som vi også kommer til at markedsføre fremover og omvendt. Derudover har de nogle særdeles kompetente instruktører inden for PPF- og carwrapping, som vi også kommer til at arbejde tættere sammen med, siger Peter Rühlicke.