HP forudser vækst i direct mail og byder op til dans på Drupa

PUBLICERET: 26 February 2024
OPDATERET: 26 February
Haim Levit, senior vicepræsident og divisionschef for HP Industrial Print. Foto: Pressefoto i kollage.

Selvom trykbranchen er skrumpet siden pandemien, er der mange positive tendenser, der kan få virksomheder til at vokse.

Det siger Haim Levit, senior vicepræsident og divisionschef for HP Industrial Print. Han tror på, at direct mail som marketingkanal vil få et stærkt comeback.

Kommerciel trykning er i tilbagegang. Pandemien har forværret nogle af disse tendenser, og selvom der er tegn på bedring, kommer markedet ikke op på niveauerne fra før nedlukningen. Det skriver Haim Levit i en markedsanalyse.

– Det eneste, vi ved, er, at presset inden for specifikke segmenter fortsætter med at vokse, på grund af konvertering til digital. Denne udvikling handler ikke kun om den digitale tidsalders indflydelse, men også om effektiv kommunikation, der resulterer i kortere, mere tilpassede budskaber og dermed mindre oplag.

Et comeback for trykte reklamer

Haim Levit tror på, at direct mail vil få et stærkt comeback. I Storbritannien bruger hele 80 procent af annoncørerne direct mail, hvilket han mener understreger effektiviteten og holdbarheden af direct mail som kommunikationskanal.

Han mener desuden, at forskellige brands i stadigt højere grad ser værdien af at kombinere online annoncering med direct mail for at nå ud til målgrupper.

– Denne tilbagevenden fremhæver styrken af fysisk markedsføringsmateriale i en digital tidsalder, der kan hjælpe med at genstabilisere det kommercielle trykmarked.

’Vores kunder skal vokse mere end branchen’

HP vil vise otte automatiserede produktionslinjer, der kan håndtere 80 ordrer og 25 forskellige applikationer på Drupa – understøttet af et omfattende partnernetværk.

– Vi har sat vores kurs og forbliver tro mod den. Branchetransformationen kræver betydelige investeringer, innovation og samarbejde med partnere for at hjælpe vores kunder med at vokse rentabelt og hurtigere end industrien som helhed. Mens vi er i gang med denne transformation, vil jeg gerne dele flere detaljer om vores smarte fabriksvision på Drupa. Her støtter vi innovationer inden for områderne automation, sikkerhed og bæredygtighed, siger Haim Levit.

Bæredygtighed er et af topemnerne ved Drupa 2024. HP præsenterer tiltag i Düsseldorf, hvormed virksomheden ønsker at opfylde sin forpligtelse om at reducere emissionerne med 50 procent i 2030. Samtidig planlægger HP at dekarbonisere print og emballage gennem teknologier og innovative samarbejder med partnere.

Læs videre

Kolind Bogtrykkeri overtager Hobro Lyntryk

De har haft nok at se til hos Kolind Bogtrykkeri det sidste års tid.
kolind-hobro

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette

Flere spændende nyheder i årets Packnorth Award 2025

Siden første februar har Packnorth Award – Nordens største emballagekonkurrence – været åben for bidrag.
Blue-Ocean-Closure-Grand-Prize-qwboowvahoin2a5ecpx2m9vynt416rrtd7jxbh21dc

De seneste nyheder

Heidelberg sætter ild i Hunkeler Innovation Days

For første gang nogensinde viser Heidelberg færdiggørelsesløsningen Fireline sammen med deres nye Jetfire 50 digitalprinter.
Heidelberg-Hunkeler_01

Kolind Bogtrykkeri overtager Hobro Lyntryk

De har haft nok at se til hos Kolind Bogtrykkeri det sidste års tid.
kolind-hobro

Agfa tilføjer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, der blev lanceret sidste år.
Anapurna-Ciervo-H2500_PR

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet