HP forudser vækst i direct mail og byder op til dans på Drupa

PUBLICERET: 26 February 2024
OPDATERET: 26 February
Haim Levit, senior vicepræsident og divisionschef for HP Industrial Print. Foto: Pressefoto i kollage.

Selvom trykbranchen er skrumpet siden pandemien, er der mange positive tendenser, der kan få virksomheder til at vokse.

Det siger Haim Levit, senior vicepræsident og divisionschef for HP Industrial Print. Han tror på, at direct mail som marketingkanal vil få et stærkt comeback.

Kommerciel trykning er i tilbagegang. Pandemien har forværret nogle af disse tendenser, og selvom der er tegn på bedring, kommer markedet ikke op på niveauerne fra før nedlukningen. Det skriver Haim Levit i en markedsanalyse.

– Det eneste, vi ved, er, at presset inden for specifikke segmenter fortsætter med at vokse, på grund af konvertering til digital. Denne udvikling handler ikke kun om den digitale tidsalders indflydelse, men også om effektiv kommunikation, der resulterer i kortere, mere tilpassede budskaber og dermed mindre oplag.

Et comeback for trykte reklamer

Haim Levit tror på, at direct mail vil få et stærkt comeback. I Storbritannien bruger hele 80 procent af annoncørerne direct mail, hvilket han mener understreger effektiviteten og holdbarheden af direct mail som kommunikationskanal.

Han mener desuden, at forskellige brands i stadigt højere grad ser værdien af at kombinere online annoncering med direct mail for at nå ud til målgrupper.

– Denne tilbagevenden fremhæver styrken af fysisk markedsføringsmateriale i en digital tidsalder, der kan hjælpe med at genstabilisere det kommercielle trykmarked.

’Vores kunder skal vokse mere end branchen’

HP vil vise otte automatiserede produktionslinjer, der kan håndtere 80 ordrer og 25 forskellige applikationer på Drupa – understøttet af et omfattende partnernetværk.

– Vi har sat vores kurs og forbliver tro mod den. Branchetransformationen kræver betydelige investeringer, innovation og samarbejde med partnere for at hjælpe vores kunder med at vokse rentabelt og hurtigere end industrien som helhed. Mens vi er i gang med denne transformation, vil jeg gerne dele flere detaljer om vores smarte fabriksvision på Drupa. Her støtter vi innovationer inden for områderne automation, sikkerhed og bæredygtighed, siger Haim Levit.

Bæredygtighed er et af topemnerne ved Drupa 2024. HP præsenterer tiltag i Düsseldorf, hvormed virksomheden ønsker at opfylde sin forpligtelse om at reducere emissionerne med 50 procent i 2030. Samtidig planlægger HP at dekarbonisere print og emballage gennem teknologier og innovative samarbejder med partnere.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Landa skærer kraftigt ned

Landa Digital Printing (LDP) står til at gennemgå en smertefuld effektiviseringsproces ved at afskedige over 100 medarbejdere.
Landa_01
Landa skærer kraftigt ned

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025