Det har været undervejs nogle år og nu har Conni Dreyer fundet den rette køber til sit livsværk – Dreyer Kliche.
Med stor entusiasme, kreativitet og et dybt fagligt engagement har Conni Dreyer skabt en virksomhed med stor international rækkevidde. Dreyer Kliche har nogle af de største luksusbrands blandt sine kunder og bevæger sig stort set kun på markedet for klicheer til eksklusiv forædling af emballage og etiketter.
Nu har hun solgt hovedparten af virksomheden til Carsten Hærup Christensen, som har arbejdet for store brands som L’Oreal, Carlsberg og SIG Combibloc og har valgt at vende hjem til Danmark efter seks år i Tyskland samt at investere i Dreyer Kliche.
Fordobling af omsætningen
– Dreyer Kliche er nyt territorie for mig på alle områder. Men med min indsigt i forretningsudvikling ser jeg faktisk store muligheder. Fx er vi kun repræsenteret med agenter på tre af de fem største markeder i Europa. Det skal der laves om på. To af vores agenter performer rigtig godt, kan vi få den tredje op på samme niveau, er der for mig at se ikke noget i vejen for, at vi kan fordoble omsætningen i løbet af de næste tre år, siger Carsten.
Har I kapacitet til det?
– Vi har altid haft en vis overkapacitet for at kunne servicere vores kunder bedst mulig. Jeg vil tro at v kan øge produktionen med 30-40% med vores nuværende kapacitet. Skal vi fordoble omsætningen, så skal der flere maskiner til, og så må Carsten til lommerne igen, siger Conni Dreyer med et smil.
Conni bliver – indtil videre
Conni Dreyer beholder en mindre del af aktierne indtil videre ligesom hun fortsætter i en mere fri konsulentrolle, hvor hun kan bruge sin kreativitet, produktudvikle og tage sig af de kunder, som hun har et tæt forhold til. Men om 2,5 år skal dette set-up evalueres, og så må se, hvad der sker, siger de begge.
– At Conni bliver i virksomheden var også en forudsætning for, at jeg ville investere. Hun har en fuldstændig enestående viden om markedet, teknologien og kunderne, som jeg har stærkt brug for at lære af, siger Carsten og tilføjer:
– Der kommer ikke til at ske revolutioner. Vi har et stærkt fundament som vi skal bibeholde, og så skal vi til enhver tid stræbe efter, at være de bedste inden for high-end forædling. Det er Conni en garant for, at vi kan holde fokus på.
Helt nyt kliché-produkt lanceret på LabelExpo
Dreyer Kliche udstiller typisk sammen med Foilco når de er på messer. Dreyer har også agenturet på Foilcos folier i Norden. De udser sig normalt de eksklusive messer, som fx LuxePack, hvor de er i direkte kontakte med varemærkeejerne. Men i år valgte de også at være med på LabelExpo. Det skyldes i høj grad, at de havde et nyudviklet produkt, som de gerne ville vise frem.
– ’NoBoss’ er et helt nyt produkt, som vi har udviklet. Der er ikke andre der på nuværende tidspunkt tilbyder noget tilsvarende. NoBoss skaber en visualiseret 3D-effekt som simulerer et ophøjet præg. Det er et helt fladt folie tryk, som ser ud som den har præg, forklarer Conni Dreyer.
Det er en visuel illusion, som kreeres ved en helt ny programmerings teknik, der skaber effekten.
Fordelene er mange og især på labels og linermateriale vil man komme omkring problemet med at prægningen reduceres ved limning. Her har du stadig den visuelle prægnings effekt på det færdige produkt. De ophøjede etiketter har også en tendens til at blive let ridsede ved bl. a.pakning i kasser. Den risiko reduceres også ved at bruge ’No Boss’, siger Conni Dreyer.
Modtagelsen var god og de har allerede en række forespørgsler efter præsentationerne på Labelexpo og LuxePack. Så måske har Carsten valgt det bedst tænkelige tidspunkt at overtage Dreyer Kliche på.