Lykke Trusbak bliver Global Partnership Director for Dscoop

PUBLICERET: 7 September 2023
OPDATERET: 7 September

Interesse-organisationen Dscoop (Digital Solutions Cooperative) har oprettet en ny stilling for at sikre et tættere samarbejde med nuværende og kommende globale partnere – A Global Partnership Director. Valget er faldet på danske Lykke Trusbak.

Dscoop er oprindeligt en HP Indigo-brugergruppe introduceret og administreret af HP. Af samme grund af fundamentet af medlemmer etikettrykkerier med digitale kompetencer. I dag er det en selvstændig organisation med HP som hovedsponsor. Formålet er at faciliteter vidensdeling blandt medlemmer samt markedsføre de digitale etiketløsninger.

Organisationen har i dag mere end 16.000 medlemmer. Langt de fleste i Nordamerika. Knap 3.500 er trykkerier og flere end 100 er partnere (leverandører). Resten repræsenterer en bred grupper af interessenter, heriblandt industrieksperter og indkøbere.

Som HP Indigo ejer (eller andet HP produktionsudstyr) har man gratis medlemskab. Virksomheder med andre digitale løsninger kan deltage mod betaling. Organisationen finansieres i vid udstrækning med sponsorater fra partnere (leverandører af forskellige løsninger til etiketbranchen).

Lang og bred etiketerfaring

Lykke Trusbak har en lang historie i etiketbranchen, hvor hun har drevet eget trykkeri (Ganket) med sin bror og sidenhen har fungeret i forskellige ledende salgsroller hos bl.a. Nilpeter og Konica Minolta. Senest har hun været Global Salgsdirektør hos Grafisk Maskinfabrik (GM).

Men hvad fik hende til at vælge denne nye internationale post?

– Det har været en fantastisk tid hos GM, hvor jeg har lært en masse og haft en super god sparring med direktør Uffe Nielsen. Der skulle ske noget nyt, men det lå mig meget på sinde, at det ikke måtte være noget der kunne anfægte min loyalitet overfor GM. De ligger mit hjerte nær.

Fra 1. september er hun en del af det 20-mand store Dscoop-team, som er fordelt udover hele verden. Det betyder, at der dagligt skal arbejdes hjemmefra, og kontakten til den øvrige ledelse overvejende foregår via Teams.

– Det bliver en omvæltning, men covid har heldigvis trænet os i arbejde på en måde. Derudover forventer jeg at skulle rejse omkring en uge om måneden for at besøge kunder og partnere. Det glæder jeg mig utrolig meget til, siger Lykke Trusbak.

Allerede i næste uge er hun afsted på Labelexpo, hvor hun får sin første store introduktion til Dscoop-gruppen, der er repræsenteret på HP’s stand, som har sin helt egen hal.

Om fremtiden

Om udviklingen i branchen siger hun, at der både ses en vis konsolidering blandt de etablerede etikettrykkerier, og at hun tror, det bliver nødvendigt for de helt små at finde nogen at slå sig sammen med. Ellers bliver det for svært at investere.

– Man vi oplever også et stigende antal ”rookies”, altså virksomheder der er nye i etiketbranchen og som forsøger at få deres bid af kagen. Det er især de traditionelle trykkerier, der i jagten på nye forretningsområder kigger denne vej, og de kan have rigtig stor glæde af at være medlemmer hos Dscoop, mener Lykke Trusbak.

Det er stadig helt nyt for Lykke Trusbak, at være en del af Dscoop, men hun fortæller, at noget af det som indtil videre har imponeret hende mest er deres CRM-system. – Jeg har været i flere moderne tech-virksomheder, men har aldrig oplevet et så omfattende system. Det er helt utrolig, hvad der er styr på. Det bliver en fornøjelse at arbejde videre med, siger hun.

Læs videre

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

BSM Reklame tager også en Gazelle

Det er en bedrift at øge omsætning med 100% over fire år ved organisk vækst og uden at få røde tal på bundlinjen. Det er lykkedes for BSM Reklame i Vejle, som i år derfor modtager Gazelle-prisen.
BSM_reklame

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01