Lykke Trusbak bliver Global Partnership Director for Dscoop

PUBLICERET: 7 September 2023
OPDATERET: 7 September

Interesse-organisationen Dscoop (Digital Solutions Cooperative) har oprettet en ny stilling for at sikre et tættere samarbejde med nuværende og kommende globale partnere – A Global Partnership Director. Valget er faldet på danske Lykke Trusbak.

Dscoop er oprindeligt en HP Indigo-brugergruppe introduceret og administreret af HP. Af samme grund af fundamentet af medlemmer etikettrykkerier med digitale kompetencer. I dag er det en selvstændig organisation med HP som hovedsponsor. Formålet er at faciliteter vidensdeling blandt medlemmer samt markedsføre de digitale etiketløsninger.

Organisationen har i dag mere end 16.000 medlemmer. Langt de fleste i Nordamerika. Knap 3.500 er trykkerier og flere end 100 er partnere (leverandører). Resten repræsenterer en bred grupper af interessenter, heriblandt industrieksperter og indkøbere.

Som HP Indigo ejer (eller andet HP produktionsudstyr) har man gratis medlemskab. Virksomheder med andre digitale løsninger kan deltage mod betaling. Organisationen finansieres i vid udstrækning med sponsorater fra partnere (leverandører af forskellige løsninger til etiketbranchen).

Lang og bred etiketerfaring

Lykke Trusbak har en lang historie i etiketbranchen, hvor hun har drevet eget trykkeri (Ganket) med sin bror og sidenhen har fungeret i forskellige ledende salgsroller hos bl.a. Nilpeter og Konica Minolta. Senest har hun været Global Salgsdirektør hos Grafisk Maskinfabrik (GM).

Men hvad fik hende til at vælge denne nye internationale post?

– Det har været en fantastisk tid hos GM, hvor jeg har lært en masse og haft en super god sparring med direktør Uffe Nielsen. Der skulle ske noget nyt, men det lå mig meget på sinde, at det ikke måtte være noget der kunne anfægte min loyalitet overfor GM. De ligger mit hjerte nær.

Fra 1. september er hun en del af det 20-mand store Dscoop-team, som er fordelt udover hele verden. Det betyder, at der dagligt skal arbejdes hjemmefra, og kontakten til den øvrige ledelse overvejende foregår via Teams.

– Det bliver en omvæltning, men covid har heldigvis trænet os i arbejde på en måde. Derudover forventer jeg at skulle rejse omkring en uge om måneden for at besøge kunder og partnere. Det glæder jeg mig utrolig meget til, siger Lykke Trusbak.

Allerede i næste uge er hun afsted på Labelexpo, hvor hun får sin første store introduktion til Dscoop-gruppen, der er repræsenteret på HP’s stand, som har sin helt egen hal.

Om fremtiden

Om udviklingen i branchen siger hun, at der både ses en vis konsolidering blandt de etablerede etikettrykkerier, og at hun tror, det bliver nødvendigt for de helt små at finde nogen at slå sig sammen med. Ellers bliver det for svært at investere.

– Man vi oplever også et stigende antal ”rookies”, altså virksomheder der er nye i etiketbranchen og som forsøger at få deres bid af kagen. Det er især de traditionelle trykkerier, der i jagten på nye forretningsområder kigger denne vej, og de kan have rigtig stor glæde af at være medlemmer hos Dscoop, mener Lykke Trusbak.

Det er stadig helt nyt for Lykke Trusbak, at være en del af Dscoop, men hun fortæller, at noget af det som indtil videre har imponeret hende mest er deres CRM-system. – Jeg har været i flere moderne tech-virksomheder, men har aldrig oplevet et så omfattende system. Det er helt utrolig, hvad der er styr på. Det bliver en fornøjelse at arbejde videre med, siger hun.

De seneste nyheder

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Mimaki tager bogstavelig talt direkte-til-objekt-printning til nye højder

Den nye industrielle flatbed UV-printer, UJF-7151plus II e, leverer 1800 dpi billedopløsning ved høje hastigheder og præg i op til 5 mm i højden.
Mimaki-UJF-7151plus-II-e
Mimaki tager bogstavelig talt direkte-til-objekt-printning til nye højder

TETRA PAK baner vejen for brug af AI i fødevareindustrien

Tetra Paks Factory OS giver fødevare- og drikkevareproducenter et samlet driftsoverblik i realtid og omsætter data til handlingsrettede indsigter for at øge effektiviteten, reducere spild og udnytte potentialet i AI.
Tetra Pak Factory OS_foto1
TETRA PAK baner vejen for brug af AI i fødevareindustrien

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Læs videre

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Skiftet på direktørposten sker i forbindelse med at det svenske investeringsselskab Blå & Co køber sig ind i Scandisales A/S.
Scandisales
Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales