Dreyer Kliché forbereder et generationsskifte

PUBLICERET: 30 January 2023
OPDATERET: 1 April
Rasmus Brix Dall er ansat som ny CEO, mens Connie Dreyer fortsætter med kreativ produktudvikling, marketing og kontakten til nøglekunder. Foto Søren Winsløw

Den 1. januar 2023 indtrådte Rasmus Brix Dall som ny CEO i Dreyer Kliché. Det var resultatet af et godt kompetence-match og en helt igennem god kemi, fortæller indehaveren Connie Dreyer.

Om baggrunden siger Connie Dreyer:
– Allan (Connies mand og medejer) og jeg bliver jo ikke yngre. Vi har fået opbygget en sund virksomhed med et godt renommé, som vi godt vil bevare på danske hænder og som helst skulle fortsætte med at være kendt for det vi er kendt for i dag, nemlig høj kvalitet, hurtig levering og så frem alt andet – service og rådgivning på et meget højt niveau.

Selv om Connie senere på året fylder 65, så har hun dog ikke tænkt sig at stoppe, men ved at ansætte en direktør med fokus på ledelse og forretningsudvikling, kan hun bruge mere tid på kreativ udvikling og kundekontakt. Om valget af Rasmus Brix Dall siger hun:
– Jeg har kendt Rasmus i mange år, da han jo er en del af branchen. Men vi stødte på hinanden nogle gange i løbet af 2022 og fandt ud af, at vi havde en rigtig god kemi, og så har Rasmus præcis de kompetencer, som vi står og skal bruge inden for ledelse og forretningsudvikling.

Rasmus Brix Dall bekræfter, at kemien er rigtig god og at Connies måde at se både kunder og medarbejdere på er præcis sådan han gerne vil arbejde. Så efter de indledende møder, hvor de mere konkret diskuterede muligheden for et samarbejde, var han ikke længere i tvivl.

Hvordan Rasmus Brix Dalls engagement skal udvikles på sigt, er ikke aftalt, men Connie lægger ikke skjul på, at hun og Allan ikke fortsætter for evigt. – På et eller andet tidspunkt er det slut med os, og så er mit største ønske, at Dreyer Kliché kan fortsætte på samme måde som hidtil – og på danske hænder.

Rasmus Brix Dall har haft ledende stillinger i række forskellige grafiske produktions- eller leverandørvirksomheder. Det gælder fx Vink Plast, PR Offset og senest hos Reproflex Scandinavia.

Øger kapaciteten med 40%

Det er ikke bare på ledelsessiden, at der udvikles og investeres. Kort før jul installerede de endnu to CNC graveringsmaskiner og øgede dermed kapaciteten fra fem til syv maskiner. Det skyldes, at de har fået nye, højt profilerede, internationale kunder, som faktisk ulejliger sig med at undersøge, om leverandøren (Dreyer Kliché) kan levere, også under pressede situationer. De har nu en kapacitet som gør dem meget lidt sårbare, selv ved meget store ordre.

De seneste år har budt på konstant vækst for Dreyer Kliché. Interessen for forædling er generelt stigende og har også været det inden for luksusprodukterne, hvor Dreyer Kliché især opererer. Det seneste år har ikke budt på samme høje vækst som de foregående år, men dog stadig vækst.

Med yderligere to Datron M8 Cube CNC graveringsmaskiner kan Dreyer Kliché imødekomme de strengeste leveringskrav fra deres kunder. Foto Søren Winsløw
Gør sig fortsat godt bemærket

Dreyer Kliché har altid gjort sig bemærket, ikke mindst i forbindelse med FSEA (Foil and Speciality Effects Association) Awards, hvor de næsten uafladeligt tager priser hjem. Senest i 2022 fik de den højeste pris for ”Snedronningen”, en visuel gendigtning af H. C. Andersens karakter fra samme eventyr, hvor de viser alt det avancerede, de kan. Værket vakte så meget opmærksomhed, at det blev vist på forsiden af FSEA’s officielle magasin Postpress, som distribueres worldwide.

Derudover er de næsten altid at finde på de eksklusive emballagemesser som fx Packaging Premiere i Milano og på Luxepack, som afholdes flere steder i verden. Dreyer er med, fordi de er en global virksomhed, der fremstiller klicheer til hele verden. Connie forklarer:

– Vi mener, at vi kan noget særligt. Vi flytter hele tiden grænsen for, hvad der er muligt inden for klicheer. Det skal vi både vise, og så skal kunderne forstå, at vi er stærke rådgivere og holder dem i hånden hele vejen. Derfor er det vigtigt at være til stede på disse messer.

Mere fokus på etiketter og nærmarkeder

I år vil de også være på LabelExpo. Etiketmarkedet er i vækst og forædling bliver efterspurgt mere og mere. Det er et oplagt marked for Dreyer Kliché at kigge nærmere på. Ligeledes har de valgt sætte flere ressourcer af i opdyrkningen flere af de europæiske markeder, hvor de endnu ikke er så stærkt repræsenteret. Det gælder bl.a. Tyskland, hvor potentialet er stort. Så der er nok at tage fat på for Rasmus Brix Dall, Connie Dreyer og hele teamet.

The Snow Queen vandt FSEA’s Gold Award I 2022 og prydede efterfølgende magasinet Postpress’ forside. Den er et studie i, hvad man kan opnå med Dreyer avancerede klicheer.

Læs videre

Degn Grafisk investerer i teknologi og miljø

Degn Grafisk har, som nogle af de først i Danmark, investeret i en Canon imagePRESS V1350. Og den kommer til at arbejde hårdt.
Degn_01

Mulighederne med AI er store, men det er udfordringerne også

I vores serie af artikler om kunstig intelligens (AI) i den grafiske industri, har vi talt med Adrian Mayr som er direktør for product management hos Müller Martini
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Fjerritslev Tryk går nye veje – og vokser

– Vi er Nordjyllands største rotationstrykkeri, hvis man lige holder Mors ude af ligningen, siger Martin Eigenbroth med et glimt i øjet.
fjerritslev_03

Signcom går til stålet på Sign Print & Pack-messen

Signcom har eksisteret i 10 år som selvstændig virksomhed i Danmark og er gået hen og blevet en af de største leverandører af Viscom-produkter.
signcom_01

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01