Skal du med på Interpack 2023?

PUBLICERET: 3 January 2023
OPDATERET: 12 January
Emballagemessen Interpack begyndte i 1958 og er siden blevet afholdt hvert tredje år (med et par undtagelser). Pressefoto.

Emballagemessen Interpack 2023 er fuldt booket, med i alt 18 haller som er fordelt på emballagebranchens mange forskellige fokusområder.

4.-10. maj er det igen tid til Interpack-messen i Düsseldorf. En international arena hvor emballageindustrien og den relaterede procesindustri mødes. For dem, der planlægger at besøge den kommende messe, er der i alt 18 udstillingshaller og omkring 2.700 virksomheder at besøge, alle med forskellige fokusområder inden for mad, drikkevarer, konfekture og bagværk, lægemidler, kosmetik, non-food og industrivarer.

Nye teknologier og emballagetrends fra hele værdikæden præsenteres. Og der vil være svar på, hvordan vækstmuligheder skabes og branchens udfordringer overkommes, fremgår det af en pressemeddelelse fra Interpack.

Fødevareindustrien

En af de mest populære dele af messen for besøgende er fødevaresektoren. Den globale efterspørgsel efter emballerede fødevarer er stigende, og i fire haller, som også omfatter drikkevarer, samles udstillere med fokus på denne sektor. Omkring 20 procent af de besøgende til Interpack er særligt interesserede i løsninger til fødevareindustrien.

Forbrugeradfærden ændrer sig i retning af bæredygtighed, regionale produkter, økologiske fødevarer eller fairtrade, og det gælder også emballage, mener messearrangøren, der understreger, at de aktuelle udfordringer i form af energiledelse og ressourcestyring medvirker til denne transformationsproces inden for sektoren.

Konfekture og snacks

Emballage til konfekture, bagværk, snacks og kornprodukter har, som i mange andre brancher, ændret sig meget de seneste år, lyder det fra Interpack. Et vigtigt spørgsmål er bæredygtige løsninger. Digital teknologi er et andet fokus – som det er tilfældet for hele branchen. Tre af hallerne hos Interpack vil være dedikeret til processer og maskiner til emballering af konfekture og bagværk.

Lægemidler og kosmetik

Kravene til maskiner og systemer til fremstilling af lægemidler og kosmetik er nødvendigvis strenge med hensyn til produktsikkerhed, beskyttelse mod forfalskning og sporbarhed. Kosmetiske produkter er også i fokus omkring bæredygtighed. Alt inden for medicin og kosmetik samles i tre af Interpacks udstillingshaller.

Emballageløsninger og materialer

Fire af hallerne, som er kernen i selve messen, er udelukkende dedikeret til emballage og materialerne til disse. Her vil besøgende kunne se mindst en tredjedel af alle udstillere med alle deres materialer og færdige emballageprodukter og pakkehjælpemidler.

Emballage er en informationsbærer, når det kommer til design, produktinformation og sporbarhed. I to af hallerne præsenterer udstillere, hvordan dette kan implementeres for forskellige produkter med forskellig mærkningsteknologi.

Automatisering

Parallelt med Interpack-messen afholdes også Components-messen. Et selvstændigt arrangement med udstillende virksomheder, der tilbyder teknologi til drev, controllere og sensorer, produkter til industriel billedbehandling, håndteringsteknologi, industriel software og kommunikation samt omfattende automatiseringssystemer til emballageindustrien.

Interpack ligger i starten af maj 2023 og foregår i Düsseldorf Messe Center, hvor DRUPA også afholdes. Pressefoto.

Læs videre

Dreyer Kliché forbereder et generationsskifte

Den 1. januar 2023 indtrådte Rasmus Brix Dall som ny CEO i Dreyer Kliché. Det var resultatet af et godt kompetence-match og en helt igennem god kemi, fortæller indehaveren Connie Dreyer.
dreyer_01

Konica Minolta: Overgangen fra analogt til digitalt etikettryk fortsætter

Carsten Bamberg, forretningsudviklingschef hos Konica Minolta Business Solutions Europe giver sit syn på 2023, som han mener vil være præget af en fortsat stærk tendens til øget digitalisering inden for print af etiketter.
Carsten_Bamberg-1024x768-1

Nedtællingen til Sign, Print & Promotion-messen er begyndt

"På vej mod bæredygtighed" er temaet på Sign, Print & Promotion-messen, som afholdes i X Meeting Point* på Hellerudsletta uden for Oslo den 8.- 9. februar.
SPP-NO_01

Skab eksklusive etiketter i bare ét gennemløb

GM (Grafisk Maskinfabrik) lancerer en ny etiketlinje til udsmykning af eksklusive etiketter.
GM_DCS350Flex+Wine

De seneste nyheder

Nordsign: Macrodot passer godt ind i vores set-up

– Partnerskabet med Macrodot var en pludselig opstået mulighed, som vi valgte at slå til på, siger CEO Michael Overgaard hos Nordsign A/S.
michael_overgaard

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

Læseevnen falder – bøger er løsningen

Børns evne til at optage viden er faldende. Professor Anne Mangen fra Stavanger har undersøgt hvorfor.
riksdagen