Den danske leverandør af messe-, skilte- og profileringsprodukter, Macrodot, åbner en afdeling i Sverige under navnet Macrodot AB.
Macrodot har siden 2007 været underleverandør til danske skilte- og promotionsvirksomheder. De ligger i Varde og har for nylig valgt at nedlægge deres storformatafdeling da de, ifølge ejeren Sean Jälpelt Holm, kunne få produceret billigere hos andre lige så dygtige virksomheder.
Det er blandt andet for at kunne koncentrere sig om at udvikle den del af forretningen, som de selv mener de er stærkest til, nemlig at opretholde en attraktiv produktportefølje og udvikle nogle stærke marketing-redskaber til deres kunder.
Med oprettelsen af en afdeling i Sverige får de adgang til et større marked, som i det daglige vil blive betjent af Louise Leandersson. Hun har mange års erfaring indenfor grafisk design, markedsføring og kunderelationer og har blandt andet arbejdet hos Quickbutton Badges. Afdelingen er placeret i Älghult i Småland.
I starten vil Louise være alene om at repræsentere Macrodot i Sverige, men inden for det næste år er det planen, at ansætte yderligere et par sælgere.
Produktionen foregår i Danmark eller i Polen og produkterne sendes direkte til kunden i neutral emballage med forhandleren som afsender.
Sean Jälpelt Holm siger om den svenske satsning:
– Det svenske marked er jo noget større end det danske og anderledes på den måde, at det også er nogle større enheder vi skal sælge til. Derfor har vi brug for en der er lokalt forankret og mener vi har fundet den helt rigtige i Louise.
På sigt tror jeg på, at Macrodot AB kan opnå samme omsætning som vi har i Danmark, måske endda større. Vi har en forventning om en omsætning på mellem 5 og 8 millioner kroner allerede det første år.