OKI fokuserer på Signage

PUBLICERET: 19 August 2022
OPDATERET: 19 August
OKI har specialiseret sig i printere til etiketter, let emballage og film

I 1877 opfandt Graham Bell telefonen. I 1881 grundlagde Kibataro Oki virksomheden OKI (stor på japansk), som samme år producerede den første telefon i Japan. Sidenhen er OKI vokset til at blive en af Japan’s førende elektronik virksomheder, som også begyndte at producere kopimaskiner og printere i 1970-erne.

Sign, Print & Pack har talt med Lars Hargaard fra OKI Systems, som siger:

Lars Hargaard fra OKI Systems

– OKI har sammen med en række andre japanske leverandører af kopi- og printer udrustning vokset sig stor sammen med det voksende digitale printmarked. Det er imidlertid et marked med en voldsom konkurrence, hvor kun de bedste overlever, og OKI konkluderede for nogle år siden, at man kun bliver bedst, hvis man specialiserer sig. Derfor besluttede Oki at fokusere på tre specielle ben:

  1. Trykning af etiketter
  2. Trykning af let emballage
  3. Trykning af film til overførsel af trykbilledet til f.eks. tekstile

Eller Signage, som det samlet hedder og som går ud på at kommunikere et budskab ved hjælp af tegn og symboler.

Samtidig besluttede OKI udelukkende at markedsføre sine produkter gennem specielt udvalgte og uddannede forhandlere, så derfor udstiller vi på Sign, Print & Pack i samarbejde med Vikiallo.

Beslutningen om at fokusere på Signage har gjort OKI til en virksomhed med meget målrettede og konkurrencedygtige digitale printere, og på Sign, Print & Pack viser vi de nyeste modeller til etiket- emballage- og transfer-tryk. Vi glæder os til at vise kunderne hvordan de nyeste features kan gøre dem endnu mere konkurrencedygtige.

Du kan tilmelde dig messen gratis her.

De seneste nyheder

Dansk start-up tilbyder automatiseret syning af soft signage

Det er, den i branchen kendte, Steen Mikkelsen der står bag produktet FASTSEWN som automatiserer såvel syning som skæring af polyesterbaserede tekstiler.
fastsewn_01

Kailow A/S udnævner ny adm. direktør

Det er Per Puch Holm-Larsen der tiltræder som adm. direktør 1. april.
per_puch

Smadremanden på besøg i Classic Car House

Endnu engang bød Sign Service på åbent hus, hvor gæsterne blev inviteret til at prøve selv. Her blev der blandt andet smadret glas med sikkerhedsfilm.
benny

Højhastigheds inkjet er fremtiden for Ricoh

Arkbaseret toner er stadig et vigtigt segment for Ricoh, men det er inden for inkjet, at den reelle udvikling og vækst er.
Ricoh-Eef-2

Læs videre

Xeikon introducerer entry-level etiketprinter

Alle higer efter at få del i vækstmarkederne emballage og etiketter.
Xeikon_Label_01

Hurtigere mere produktiv HP Indigo

Ny HP Indigo 200K vil give emballageindustrien et ekstra incitament til at skifte til digitalprint.
HP Indigo 200K

Fortsat vækst i trykt emballage

Europæisk emballagekonference spår vækst de kommende år.
FOP_01

Ecco Print sælger deres skilteafdeling til lokalt skiltefirma

Ecco Print målretter sin produktion og sælger display-afdeling fra til lokalt skiltefirma
eccoprint-ecotag