OKI fokuserer på Signage

PUBLICERET: 19 August 2022
OPDATERET: 19 August
OKI har specialiseret sig i printere til etiketter, let emballage og film

I 1877 opfandt Graham Bell telefonen. I 1881 grundlagde Kibataro Oki virksomheden OKI (stor på japansk), som samme år producerede den første telefon i Japan. Sidenhen er OKI vokset til at blive en af Japan’s førende elektronik virksomheder, som også begyndte at producere kopimaskiner og printere i 1970-erne.

Sign, Print & Pack har talt med Lars Hargaard fra OKI Systems, som siger:

Lars Hargaard fra OKI Systems

– OKI har sammen med en række andre japanske leverandører af kopi- og printer udrustning vokset sig stor sammen med det voksende digitale printmarked. Det er imidlertid et marked med en voldsom konkurrence, hvor kun de bedste overlever, og OKI konkluderede for nogle år siden, at man kun bliver bedst, hvis man specialiserer sig. Derfor besluttede Oki at fokusere på tre specielle ben:

  1. Trykning af etiketter
  2. Trykning af let emballage
  3. Trykning af film til overførsel af trykbilledet til f.eks. tekstile

Eller Signage, som det samlet hedder og som går ud på at kommunikere et budskab ved hjælp af tegn og symboler.

Samtidig besluttede OKI udelukkende at markedsføre sine produkter gennem specielt udvalgte og uddannede forhandlere, så derfor udstiller vi på Sign, Print & Pack i samarbejde med Vikiallo.

Beslutningen om at fokusere på Signage har gjort OKI til en virksomhed med meget målrettede og konkurrencedygtige digitale printere, og på Sign, Print & Pack viser vi de nyeste modeller til etiket- emballage- og transfer-tryk. Vi glæder os til at vise kunderne hvordan de nyeste features kan gøre dem endnu mere konkurrencedygtige.

Du kan tilmelde dig messen gratis her.

Læs videre

Dreyer Kliché forbereder et generationsskifte

Den 1. januar 2023 indtrådte Rasmus Brix Dall som ny CEO i Dreyer Kliché. Det var resultatet af et godt kompetence-match og en helt igennem god kemi, fortæller indehaveren Connie Dreyer.
dreyer_01

Konica Minolta: Overgangen fra analogt til digitalt etikettryk fortsætter

Carsten Bamberg, forretningsudviklingschef hos Konica Minolta Business Solutions Europe giver sit syn på 2023, som han mener vil være præget af en fortsat stærk tendens til øget digitalisering inden for print af etiketter.
Carsten_Bamberg-1024x768-1

Skab eksklusive etiketter i bare ét gennemløb

GM (Grafisk Maskinfabrik) lancerer en ny etiketlinje til udsmykning af eksklusive etiketter.
GM_DCS350Flex+Wine

Laursen Grafisk investerer i robot-loader til CtP-anlæg

Det familieejede Laursen Grafisk i Tønder har fokus på emballage og storformattryk. I 2022 besluttede de at investere i en robot-loader til deres CtP-anlæg fra Agfa.
agfa_01

De seneste nyheder

Nordsign: Macrodot passer godt ind i vores set-up

– Partnerskabet med Macrodot var en pludselig opstået mulighed, som vi valgte at slå til på, siger CEO Michael Overgaard hos Nordsign A/S.
michael_overgaard

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

Læseevnen falder – bøger er løsningen

Børns evne til at optage viden er faldende. Professor Anne Mangen fra Stavanger har undersøgt hvorfor.
riksdagen