OKI fokuserer på Signage

PUBLICERET: 19 August 2022
OPDATERET: 19 August
OKI har specialiseret sig i printere til etiketter, let emballage og film

I 1877 opfandt Graham Bell telefonen. I 1881 grundlagde Kibataro Oki virksomheden OKI (stor på japansk), som samme år producerede den første telefon i Japan. Sidenhen er OKI vokset til at blive en af Japan’s førende elektronik virksomheder, som også begyndte at producere kopimaskiner og printere i 1970-erne.

Sign, Print & Pack har talt med Lars Hargaard fra OKI Systems, som siger:

Lars Hargaard fra OKI Systems

– OKI har sammen med en række andre japanske leverandører af kopi- og printer udrustning vokset sig stor sammen med det voksende digitale printmarked. Det er imidlertid et marked med en voldsom konkurrence, hvor kun de bedste overlever, og OKI konkluderede for nogle år siden, at man kun bliver bedst, hvis man specialiserer sig. Derfor besluttede Oki at fokusere på tre specielle ben:

  1. Trykning af etiketter
  2. Trykning af let emballage
  3. Trykning af film til overførsel af trykbilledet til f.eks. tekstile

Eller Signage, som det samlet hedder og som går ud på at kommunikere et budskab ved hjælp af tegn og symboler.

Samtidig besluttede OKI udelukkende at markedsføre sine produkter gennem specielt udvalgte og uddannede forhandlere, så derfor udstiller vi på Sign, Print & Pack i samarbejde med Vikiallo.

Beslutningen om at fokusere på Signage har gjort OKI til en virksomhed med meget målrettede og konkurrencedygtige digitale printere, og på Sign, Print & Pack viser vi de nyeste modeller til etiket- emballage- og transfer-tryk. Vi glæder os til at vise kunderne hvordan de nyeste features kan gøre dem endnu mere konkurrencedygtige.

Du kan tilmelde dig messen gratis her.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Xeikon introducerer entry-level etiketprinter

Alle higer efter at få del i vækstmarkederne emballage og etiketter.
Xeikon_Label_01
Xeikon introducerer entry-level etiketprinter

Hurtigere mere produktiv HP Indigo

Ny HP Indigo 200K vil give emballageindustrien et ekstra incitament til at skifte til digitalprint.
HP Indigo 200K
Hurtigere mere produktiv HP Indigo

Fortsat vækst i trykt emballage

Europæisk emballagekonference spår vækst de kommende år.
FOP_01
Fortsat vækst i trykt emballage

Ecco Print sælger deres skilteafdeling til lokalt skiltefirma

Ecco Print målretter sin produktion og sælger display-afdeling fra til lokalt skiltefirma
eccoprint-ecotag
Ecco Print sælger deres skilteafdeling til lokalt skiltefirma