Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Marco Nespolo, CEO for Fedrigoni Group.

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol.

Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier.

Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere og beskæftiger omkring 80 medarbejdere. De er specialiseret i PVC-støbt teknologi til indpakning af køretøjer med sit Unicast-mærke. Deres folier bruges til at beskytte et køretøjs karrosseri, ændre dets farve eller til grafisk udsmykning.

– Unifol er en virkelig interessant teknologisk spiller for os, fordi de har udviklet innovative, modstandsdygtige, langtidsholdbare selvklæbende folier, der kan bruges til 3D-applikationer på store overflader, sagde Marco Nespolo, CEO for Fedrigoni Group.

– Dette opkøb vil give os mulighed for at gøre vores tilbud mere attraktive og fortsætte vores strategi om at ekspandere i dette lovende segment. Det støder op til markeder, vi allerede er til stede i, og hvor vi f.eks. har gjort med vores indtog i smart label-sektoren med købet af den franske virksomhed Tageos. Vi tror på, at Unifol vil accelerere sin globale vækst og evne til at investere i forskning og udvikling af stadig mere højtydende og innovative løsninger.

I februar købte Fedrigoni den spanske virksomhed Divipa, som udvikler, producerer og distribuerer selvklæbende materialer. Af andre nylige køb kan nævnes det italienske selskab Ritrama, den mexicanske virksomhed Industria Papelera Venus, den amerikanske producent og distributør Acucote, og Ri-Mark, en af de største distributører i Mexico. Fedrigoni blev grundlagt i 1888 og tilbyder 25.000 produkter og distribuerer til mere end 130 lande.

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.