Drupa 2020 sætter speciel fokus på 3D print

PUBLICERET: 11 June 2019
OPDATERET: 11 June

– Additivt design og fremstilling skaber kreativitet inden for mange industrier. Ud fra den synsvinkel er det en ideel satsning for Drupa, siger Rainer Gebhardt, som er project manager hos VDMA Additive Manufacturing Association, som står bag konferenceprogrammet.

I løbet af messens 10 dage vil besøgende kunne høre 80 forskellige foredrag om additive produktionsteknikken. Indledningsvis vil der være fokus på den tekniske proces, og derefter er det målet at give mere indsigt i aktuelle og fremtidige applikationer inden for trykning, emballage og medieindustrien.

Rainer Gebhardt er projektansvarlig for 3D i brancheorganisationen VDMA.

Salgsfremmende produkter og emballage løsninger

Udstillings- og konferenceprogrammet hedder 3D fab + print. Indholdet vil indeholde alt fra additivt fremstillede maskinkomponenter til prototyper og on-demand fremstillede reservedele til trykmaskiner. Det handler også om anvendelse af additiv fremstilling i individuelle salgsfremmende produkter og unikke emballageløsninger.

– Det er vigtigt for os at se, hvor de besøgende er, når det kommer til additiv fremstilling, tilføjer Rainer Gebhardt.

Mere end 250.000 mennesker forventes at besøge Drupa messen, som vil have ca. 1800 udstillere.

Om konferencen arrangør:
VDMA Additive Manufacturing Association er en organisation bestående af omkring 150 medlemmer. Disse er leverandører af produktionsteknologi, komponenter, software, automationsteknologi og materialer samt industrielle brugere i forskellige brancher inden for 3D.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Et folketings- regions- eller kommunalvalg er ensbetydende med travlhed i både tryk- og skiltebranchen. Der bliver produceret valgplakater, valgbannere, visitkort, flyers, brochurer, og diverse merchandise.
Skærmbillede 2021-11-16 kl. 12.59.54
Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Før sommer blev det offentliggjort, at Scandinavian Print Group (SPG) havde købt Skovlunde-trykkeriet Cool Gray. I forbindelse med købet flyttede Cool Gray ud til Vallensbæk, hvor SPG har samlet deres aktiviteter på Sjælland.
Skærmbillede 2021-11-01 kl. 16.53.42
Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Primoreels, der fremstiller låg til mejeriprodukter, erhvervede i 2018 en 9-farve Nilpeter FA-17. Den trykpresse blev beskadiget i en ødelæggende brand i september 2020. Det reducerede virksomhedens produktionskapacitet betydeligt.
nilpeter_primoreels_pr_small
Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Kunder er også mennesker - brug personalisering i markedsføringen

Skærmbillede 2020-10-21 kl. 15.12.34
Kunder er også mennesker – brug personalisering i markedsføringen