Plockmatic køber Watkiss

PUBLICERET: 12 September 2018
OPDATERET: 12 September

Det svenske firma Plockmatic Group, en af ​​verdens førende udviklere og producenter af efterbehandlingsudstyr, har købt Watkiss Automation Ltd. i England. Med købet udvider Plockmatic deres marked til at omfatte det high-end segmentmed et high-end markedssegment. Watkiss-maskiner sælges under PowerSquare ™-mærket. Det nyopkøbte selskab sælger også offline booklet making systemer gennem et verdensomspændende forhandlernetværk.

Watkiss Automation er førende inden for udvikling og fremstilling af high-end booklet making systemer kendt for deres robuste teknik. Senest har virksomheden lanceret PowerSquare ™ PSQ160, der fungerer både offline og inline med et kompakt fodspor. Den understøtter desuden det stadig mere populære A4-tværformat.

Watkiss passer perfekt til de voksende digitale krav

Selskabet vil være et 100% ejet datterselskab af Plockmatic International AB og en del af Plockmatic Group, som også omfatter det velkendte Morgana sortiment af efterbehandling systemer. Det svenske firmas administrerende direktør, Jan Marstorp, vil lede den udvidede koncern af virksomheder.

– Kunder over hele verden bruger Watkiss-systemer til at betjene det voksende krav til digitalt udskrevne produktmanualer, reklamematerialer og tilpassede kataloger, siger Jan Marstorp. Han tilføjer:
– Vi har opbygget en verdensomspændende forsyningskæde, marketing, salgs- og serviceorganisation, der er unik i branchen. Den er klar til at gøre disse kraftfulde systemer tilgængelige for endnu flere kunder.

Paul Attew, salgsdirektør for Watkiss siger,
– Vores team har brugt år at bygge en forretning omkring vores kunders behov. Vi mener, at Plockmatic er bedst til at passe på vores kunder og tjene nye. Vi ved, at virksomheden er i gode hænder, og Plockmatic har hvad der kræves for at udnytte det til sit fulde potentiale.

Plockmatic Group er en del af Grimaldi Industri Group, et diversificeret, aktiebaseret holdingselskab i Stockholm.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Et folketings- regions- eller kommunalvalg er ensbetydende med travlhed i både tryk- og skiltebranchen. Der bliver produceret valgplakater, valgbannere, visitkort, flyers, brochurer, og diverse merchandise.
Skærmbillede 2021-11-16 kl. 12.59.54
Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Før sommer blev det offentliggjort, at Scandinavian Print Group (SPG) havde købt Skovlunde-trykkeriet Cool Gray. I forbindelse med købet flyttede Cool Gray ud til Vallensbæk, hvor SPG har samlet deres aktiviteter på Sjælland.
Skærmbillede 2021-11-01 kl. 16.53.42
Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Primoreels, der fremstiller låg til mejeriprodukter, erhvervede i 2018 en 9-farve Nilpeter FA-17. Den trykpresse blev beskadiget i en ødelæggende brand i september 2020. Det reducerede virksomhedens produktionskapacitet betydeligt.
nilpeter_primoreels_pr_small
Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Kunder er også mennesker - brug personalisering i markedsføringen

Skærmbillede 2020-10-21 kl. 15.12.34
Kunder er også mennesker – brug personalisering i markedsføringen