Det er hvad Sign, Print & Pack den 20. – 21. september i Odense Congress Center ud over mødet med mere end 65 udstillere, også byder.
Odense bliver mødested for netværk og inspiration. Og mange seminarer. Og ja, en hel scene dedikeret til de kreative.
Den første dag er det Intellia, der byder på en række små kurser. Den næste er det Softworld. Det er gratis at deltage i seminarerne, hvis du blot har bestilt din entrebillet til messen her. Vi ses i Odense, hvor du også kan møde Print & Medier.
DIGITAL AUTOMATISERING, OPTIMERING OG VÆRDISKABELSE
Kåre Bjørn Jensen / Intellia
Kom med på rundtur i mediebranchen anno 2017, hvor print, web, social media og video kan kombineres på et utal af måder. Vi tager afsæt i konkrete cases og inddrager InDesign, Excel, WordPress, Photoshop, LinkedIn, Premiere Pro og After Effects.
Lær hvordan webshop-data kan bruges til print og hvordan data fra administrative systemer, databaser og andre kilder kan forædles, genbruges og skabe værdi på tværs af medier og kanaler.
Brug dine data på alle kanaler og for at skabe synergi og rækkevidde.
Dagens indlæg kommer bl.a. omkring:
- Automatisering: XML i InDesign
- Print: Data merge fra Excel til InDesign
- Web med hovedvægt på WordPress og SEO
- Photoshop animationer
- Social media med hovedvægt på LinkedIn
- Videoredigering med Adobe Premiere Pro
- Instore TV med Adobe After Effects
OM KÅRE BJØRN JENSEN
Grafiker med overbygningen Medieproduktion og Ledelse fra Danmarks Medie- og Jounalisthøjskole. Chefkonsulent og indehaver af kursus- og konsulentvirksomheden Intellia, der servicerer hundredevis af danske medievirksomheder og interne marketingafdelinger. Sideløbende med dette kører han flere webshops.
Læs mere på www.intellia.dk.
DIGITAL STRATEGI FOR GRAFIKERE
Puneet Oberoi / Softworld
Deltag her og få opskriften på, hvordan du bygger bro fra traditionel print til den voksende digitale kreative branche – som i øvrigt handler om noget helt andet end design. Derfor vil det være værdifuldt for dig at deltage – du får et nyt perspektiv.
Selvom du har snuset til webdeisgn og har udført digitale opgaver, så vil du få masser af nye input og tends. Det hele er serveret med praktiske eksempler og helt nede på jorden – af en grafiker, der selv har taget (og er) på en digitale rejse.
Indhold I det 2×45 minutters foredrag:
- Googles økosystem og den betydning det har for dit webdesign
- Hvorfor er din kundes webside ikke så vigtig mere?
- Webdesign anno 2018, midler og metoder
- Facebook bannere og grafik og hvor det adskiller sig fra alt andet.
- Opbygning af landingpages til kampagnebrug og hvordan du bygger kundens forretningsmål ind i dit design
- Hvad skal du spørge kunden om, før du igangsætter webdesign eller udfører en digital opgave
- Byg bro mellem dine grafiske kompetencer og det digitale univers
GRATIS MATERIALE:
I løbet af seminaret får du links til gratis materiale på dansk skrevet af Puneet Oberoi, som også holder semianret.
OM PUNEET OBEROI
Udlært grafiker fra 1996. Ejer af Softworld A/S – Danmarks eneste Adobe og Apple certificerede kursusvirksomhed. Grundlægger af flere digitale startups. Puneet fungerer i dag som rådgiver inden for digital strategi. Se Puneets blog på: https://www.softworld.dk/blog/author/puneet-oberoi/