En Kreativ Scene til de kreative i branchen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 22 August 2017
OPDATERET: 22 August

Det er hvad Sign, Print & Pack den 20. – 21. september i Odense Congress Center ud over mødet med mere end 65 udstillere, også byder.

Odense bliver mødested for netværk og inspiration. Og mange seminarer. Og ja, en hel scene dedikeret til de kreative.

Den første dag er det Intellia, der byder på en række små kurser. Den næste er det Softworld. Det er gratis at deltage i seminarerne, hvis du blot har bestilt din entrebillet til messen her. Vi ses i Odense, hvor du også kan møde Print & Medier.

 

DIGITAL AUTOMATISERING, OPTIMERING OG VÆRDISKABELSE
Kåre Bjørn Jensen / Intellia

Kom med på rundtur i mediebranchen anno 2017, hvor print, web, social media og video kan kombineres på et utal af måder. Vi tager afsæt i konkrete cases og inddrager InDesign, Excel, WordPress, Photoshop, LinkedIn, Premiere Pro og After Effects.

Lær hvordan webshop-data kan bruges til print og hvordan data fra administrative systemer, databaser og andre kilder kan forædles, genbruges og skabe værdi på tværs af medier og kanaler.

Brug dine data på alle kanaler og for at skabe synergi og rækkevidde.

Dagens indlæg kommer bl.a. omkring:

  • Automatisering: XML i InDesign
  • Print: Data merge fra Excel til InDesign
  • Web med hovedvægt på WordPress og SEO
  • Photoshop animationer
  • Social media med hovedvægt på LinkedIn
  • Videoredigering med Adobe Premiere Pro
  • Instore TV med Adobe After Effects

OM KÅRE BJØRN JENSEN
Grafiker med overbygningen Medieproduktion og Ledelse fra Danmarks Medie- og Jounalisthøjskole. Chefkonsulent og indehaver af kursus- og konsulentvirksomheden Intellia, der servicerer hundredevis af danske medievirksomheder og interne marketingafdelinger. Sideløbende med dette kører han flere webshops.

Læs mere på www.intellia.dk.

DIGITAL STRATEGI FOR GRAFIKERE
Puneet Oberoi / Softworld

Deltag her og få opskriften på, hvordan du bygger bro fra traditionel print til den voksende digitale kreative branche – som i øvrigt handler om noget helt andet end design. Derfor vil det være værdifuldt for dig at deltage – du får et nyt perspektiv.

Selvom du har snuset til webdeisgn og har udført digitale opgaver, så vil du få masser af nye input og tends. Det hele er serveret med praktiske eksempler og helt nede på jorden – af en grafiker, der selv har taget (og er) på en digitale rejse.

Indhold I det 2×45 minutters foredrag:

  • Googles økosystem og den betydning det har for dit webdesign
  • Hvorfor er din kundes webside ikke så vigtig mere?
  • Webdesign anno 2018, midler og metoder
  • Facebook bannere og grafik og hvor det adskiller sig fra alt andet.
  • Opbygning af landingpages til kampagnebrug og hvordan du bygger kundens forretningsmål ind i dit design
  • Hvad skal du spørge kunden om, før du igangsætter webdesign eller udfører en digital opgave
  • Byg bro mellem dine grafiske kompetencer og det digitale univers

GRATIS MATERIALE:
I løbet af seminaret får du links til gratis materiale på dansk skrevet af Puneet Oberoi, som også holder semianret.

OM PUNEET OBEROI
Udlært grafiker fra 1996. Ejer af Softworld A/S – Danmarks eneste Adobe og Apple certificerede kursusvirksomhed. Grundlægger af flere digitale startups. Puneet fungerer i dag som rådgiver inden for digital strategi. Se Puneets blog på: https://www.softworld.dk/blog/author/puneet-oberoi/

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Et folketings- regions- eller kommunalvalg er ensbetydende med travlhed i både tryk- og skiltebranchen. Der bliver produceret valgplakater, valgbannere, visitkort, flyers, brochurer, og diverse merchandise.
Skærmbillede 2021-11-16 kl. 12.59.54
Vil vi også se valgplakater næste gang vi skal i stemmeboksen

Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Før sommer blev det offentliggjort, at Scandinavian Print Group (SPG) havde købt Skovlunde-trykkeriet Cool Gray. I forbindelse med købet flyttede Cool Gray ud til Vallensbæk, hvor SPG har samlet deres aktiviteter på Sjælland.
Skærmbillede 2021-11-01 kl. 16.53.42
Scandinavian Print Group har investeret i Vallensbæk

Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Primoreels, der fremstiller låg til mejeriprodukter, erhvervede i 2018 en 9-farve Nilpeter FA-17. Den trykpresse blev beskadiget i en ødelæggende brand i september 2020. Det reducerede virksomhedens produktionskapacitet betydeligt.
nilpeter_primoreels_pr_small
Primoreels investerer i endnu Nilpeter FA-17

Kunder er også mennesker - brug personalisering i markedsføringen

Skærmbillede 2020-10-21 kl. 15.12.34
Kunder er også mennesker – brug personalisering i markedsføringen