Mols Print Kompagni i Ebeltoft udvider ejerkredsen

PUBLICERET: 3 December 2025
OPDATERET: 3 December
Morten Fritz (tv) og Lasse Kahr. (Pressefoto).

Det er en mand med solid erfaring og indsigt i netop Mols Print Kompagni, som køber sig ind i ejerkredsen.

Produktionschef Lasse Kahr har mere end 20 års erfaring indenfor storformatprint, et indgående kendskab til maskiner og produktionsudstyr og en stærk nysgerrighed på digitalisering og teknologiske muligheder. Med ham får virksomheden nu en ejerkonstellation, der tilgodeser både drift og udvikling, samt salg og strategi.

Siden fusionen mellem V1 Printcompany og Bannerkompagniet har Mols Print Kompagni været i markant udvikling. Senest med investeringer i ny teknologi, øget kapacitet og en styrket lokal produktion.

Indehaver Morten Fritz fortæller:
– Det har været en vild tur siden fusionen. Både med travlhed, vækst og masser af potentiale. Lasse og jeg har arbejdet tæt sammen om at få virksomheden godt ind i næste fase, og derfor føles det helt naturligt, at han nu bliver medejer. Jeg glæder mig til at have en reel makker at sparre, drøfte idéer og se muligheder med.

For Lasse Kahr er medejerskabet et naturligt skridt efter flere år i branchen:
– Der er en helt særlig kultur og ånd her i Mols Print Kompagni. Fra første dag har jeg kunnet mærke Mortens ambitioner og se potentialet i at styrke dansk produktion i en branche, hvor mange ellers lukker ned eller flytter ud. Jeg har en stor tro på kvaliteten af det, vi bygger her -både fagligt og personligt.

Med base på Mols fortsætter virksomheden sin ambition om at udvikle lokal, dansk produktion med et klart fokus på kvalitet og ansvarlige, grønnere løsninger. Virksomheden beskæftiger 10 ansatte og drives fremadrettet af indehaver Morten Fritz og medejerLasse Kahri samarbejde med en professionel bestyrelse.

Mols Print Kompagni producerer storformatprint, bannere og grafiske løsninger for forhandlere og virksomheder til kampagner, events og messer. Alt sammen fra produktionsfaciliteterne i Ebeltoft.

De seneste nyheder

UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Pressemeddelelse: UPM og Sappi har underskrevet en ikke-bindende hensigtserklæring om at danne et joint venture inden for grafisk papir.
Sappi-UPM
UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Fujifilm udvider farvepaletten med guld

Fujifilm introducerer guldtoner til deres Revoria SC285S- og Revoria EC2100S-modeller.
5UPER COLOUR Gold Toner 1
Fujifilm udvider farvepaletten med guld

Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Fiery køber det spanske firma Inèdit Software. Aftalen forventes at styrke Fierys portefølje inden for print på tekstiler.
Toby_Weiss-2023
Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Systemintegration og automatisering er afgørende konkurrencefaktorer

Tre år efter lanceringen bliver Heidelbergs cloud-baserede kundeportal i stigende grad det digitale kontrolcenter for end-to-end-produktion i trykkerierne.
Heidelberg Cloud
Systemintegration og automatisering er afgørende konkurrencefaktorer

Læs videre

UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Pressemeddelelse: UPM og Sappi har underskrevet en ikke-bindende hensigtserklæring om at danne et joint venture inden for grafisk papir.
Sappi-UPM
UPM og Sappi ønsker at indgå joint venture

Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Fiery køber det spanske firma Inèdit Software. Aftalen forventes at styrke Fierys portefølje inden for print på tekstiler.
Toby_Weiss-2023
Fiery køber kompetencer inden for tekstilprint

Kolind Bogtrykkeri laver deres hidtil største investering

Således skriver Kenneth Nielsen, indehaver af firmaet Custmo, som blandt andet sælger Komori trykmaskiner, på Facebook.
Kolind Komori
Kolind Bogtrykkeri laver deres hidtil største investering

Trykte medier vinder (for det meste) over online i CO2-sammenligning

De, der ønsker at handle mere bæredygtigt, bør i stigende grad stole på trykte medier.
online-print
Trykte medier vinder (for det meste) over online i CO2-sammenligning