Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

PUBLICERET: 10 June 2025
OPDATERET: 10 June
Michael Gram Riemann er ny partneransvarlig for POD-segmentet i Norden og Baltikum.

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.

– Fujifilm har et godt og etableret netværk af forhandlere i Sverige, hvor Visutech og Gibbon står for forhandlingen og især er stærke på inkjet-produkterne. Jeg overtager ansvaret for hele Norden indenfor toner segmentet, men mine første opgaver bliver at etablere forhandlere i Danmark, Norge og Finland, siger Michael Gram Riemann, som er hjemvendt efter 10 år i Fujifilms europæiske hovedkvarter i Düsseldorf.

Michael er oprindeligt uddannet offsettrykker hos Clausen Offset i Odense. Hans nysgerrighed samt interesse og talent for salg førte ham sidenhen til Sun Chemical og Heidelberg inden han for 15 år siden kom til Fujifilm. Her har han de sidste 10 år haft sin base i Düsseldorf med ansvaret for salg af CtP-plader og udstyr i Norden samt Mellem- og Østeuropa.

Drupa markerede en ny retning

Drupa-messen markerede en ny retning for Fujifilm, som fuldtonet er gået ind i markedet for digitalprint. Dels har de en årrække haft inkjet-printeren JetPress som på Drupa kom i en 750 HS-version, dels har de, som de første nogensinde, markedsført en tonerbaseret produktionsprinter i B2-format. Begge blev vist på Drupa sidste år. Derudover har de en række B3-tonerprintere til forskellige segmenter i det grafiske marked.

Michael Gram Riemann fortæller, at Fujifilm har mange års erfaring i fremstilling af tonerprintere via deres samarbejde med Xerox i Fuji Xerox. I 2021 etablede Fujifilm deres egen salgsorganisation og strategien er nu, at markedsføre Fujifilms printere under eget navn i hele verden, herunder også det nordiske marked samt Baltikum, hvor de allerede har indgået en aftale med Starlett LTD.

– Vi har en stærk maskinportefølje, som vi glæder os til at vise på det nordiske marked. Først skal vi finde forhandlere, der har både branchekendskab og en god serviceorganisation, som vi kan samarbejde med. I december kom vi med nogle nyheder inden for tonerprint, EC2100S og SC285S som går under navnet ” Super Color” som du kun finder hos Fujifilm. Det glæder vi os til at fortælle mere om snarest, siger Michael Gram Riemann.

Fujifilm lancerer workflow-løsning skræddersyet til små virksomheder

Den nye, billigere og mere specifikationsbaserede workflow-løsning, der blev afsløret på Fujifilms partnerkonference i Madrid, i slutningen af maj, er designet til virksomheder, hvor produktionen er fokuseret på et lille antal printere.

Fujifilms originale XMF PressReady workflow-løsning, der blev lanceret i 2023, kan prale af en bred vifte af funktioner, herunder muligheden for at integrere med MIS- og web-to-print-systemer og mere. Nu har Fujifilm udviklet PressReady Lite, en version af softwaren, der er specielt designet til at tilføre værdi til mindre virksomheder.

– Vi ser PressReady Lite som en ‘produktivitetspakke’ til vores Fujifilm Revoria Flow DFE. Et workflow-system, der er omhyggeligt målrettet mindre virksomheder, og som giver mulighed for at kontrollere og rette PDF-filer og oprette automatiserede workflows, der ellers kan være meget tidskrævende, siger Michael Gram Riemann

PressReady Lite er en softwarebaseret løsning, der kan installeres på enhver Revoria Flow-server. Den er tilgængelig til brug med Fujifilms Revoria SC285-, EC2100- og PC1120-modeller og indeholder automatiserings- og tidsbesparende funktioner målrettet hver enkelt printer, hvilket gør det til en tilgængelig og nem måde at tilføje automatisering på, selv når en af disse trykpresser er den eneste produktionsenhed.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk