iEcho køber det tyske skærebordsfirma Aristo

PUBLICERET: 25 September 2024
OPDATERET: 25 September

IEcho har annonceret købet af Aristo, og kalder det en vigtig milepæl i dens globale strategi.

Med købet af Aristo får iEcho en europæisk platform for deres aktiviteter her, samtidig med at de får et velkendt og etableret varemærke i deres portefølje. IEcho skriver selv, at købet gør det muligt at absorbere Aristos erfaring inden for højpræcisions maskinfremstilling og kombinere den med sine egne innovationsevner for at forbedre produkternes teknologiniveau.

Den strategiske betydning af at erhverve Aristo

Gennem Aristo vil iEcho komme ind på det europæiske marked mere effektivt for at styrke den globale markedsposition og forbedre den internationale brandstatus.
Aristo har et stærkt varemærke, som vil understøtte iEchos globale markedsekspansion og øge den internationale konkurrenceevne.

Frank, administrerende direktør for iEcho, udtalte, at Aristo er et symbol på tysk industriånd og håndværk, og at købet ikke kun er en investering i deres teknologi, men også en del af fuldførelsen af IEchos globaliseringsstrategi. Det vil styrke iEchos globale konkurrenceevne og lægge grundlaget for kontinuerlig vækst.

Lars Bochmann, administrerende direktør for Aristo siger:
– Vi er begejstrede for at være del af iEcho. Denne fusion vil bringe nye muligheder, og vi ser frem til at arbejde sammen med iEcho-teamet for at fremme innovative teknologier. Vi tror på, at vi gennem samarbejde og ressourceintegration kan levere bedre produkter og tjenester til globale brugere. Vi ser frem til at skabe mere succes og muligheder under det nye samarbejde.

IEcho vil overholde “By Your Side”-strategien, som forpligter dem til at levere bedre produkter og tjenester til globale brugere, fremme globaliseringsstrategien og stræbe efter at blive førende inden for det digitale skæreområde.

Betydning for danske kunder

Peter Madsen fra PMH Systems, som sælger Aristos skæresystemer i Skandinavien, fortæller, at der ikke er nogen ændringer i denne relation.

– Vi har arbejdet med Aristo i mange år og har særdeles gode relationer til Lars Brochmann og resten af teamet i Hamborg, som alle fortsætter i en uændret organisation. Vi fortsætter vores engagement som aftalt og opfylder den langvarige kontrakt vi har med dem. Så vores kunder har intet at være bekymret over.

Custmo, som er dansk forhandler af iEchos skæreborde, siger samstemmende, at det ikke får nogen betydning her og nu.

– Vi er blevet informeret fra iEcho om, at det ikke kommer til at vedrøre os. Vores samarbejde vil fortsætte som hidtil, udtaler Kenneth Nielsen fra Custmo.

De seneste nyheder

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Flint Group lancerer ny UV-farve uden fotoinitiatorer

Flint Groups nye trykfarve, Flexocure LEAP, gør det nemmere at bestå migrationstest ved trykning af fødevareemballage.
Flintx
Flint Group lancerer ny UV-farve uden fotoinitiatorer

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Skiftet på direktørposten sker i forbindelse med at det svenske investeringsselskab Blå & Co køber sig ind i Scandisales A/S.
Scandisales
Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Læs videre

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Skiftet på direktørposten sker i forbindelse med at det svenske investeringsselskab Blå & Co køber sig ind i Scandisales A/S.
Scandisales
Kim Melander overtager direktørposten hos Scandisales

Få undervisning af en de mest anerkendte wrapping-eksperter

Vikiallo har arrangereret et besøg af Rainer Lorz, en af de mest respekterede trænere indenfor wrapping og PPF i branchen.
PPF
Få undervisning af en de mest anerkendte wrapping-eksperter