Konica Minolta og Fujifilm udforsker en strategisk alliance

PUBLICERET: 23 April 2024
OPDATERET: 23 April
Naoki Hama, præsident og CEO for FUJIFILM Business Innovation Corp. (tv) og Toshimitsu Taiko, President og CEO for KONICA MINOLTA, INC. tror på store perspektiver for deres samarbejde. (Foto: Kollage af pressebilleder).

Konica Minolta og Fujifilm Business Innovation Corp. meddeler, at de har underskrevet et aftalememorandum for at undersøge mulighederne for en strategisk alliance inden for multifunktionsprinter (MFP), kontorprinter og produktionsprintersegmenterne.

I en pressemeddelelse skriver de, at de overvejer en forretningsalliance for at styrke deres forretningsgrundlag, herunder udvikling af et robust forsyningssystem til deres produkter.

Alliancen kan også komme til at omfatte områder som fx et indkøbsfællesskab til at koordinere indkøb af råvarer og dele samt en forretningsalliance for tonerudvikling og produktion.

Toshimitsu Taiko, President og CEO, KONICA MINOLTA, INC. udtaler:
– Ved at dele en fælles vurdering af de udfordringer, virksomhederne står over for, vil vi være i stand til gensidigt at maksimere styrkerne gennem denne alliance. Jeg ser frem til at arbejde sammen om at forbedre investeringseffektiviteten, omkostninger og konkurrenceevne, styrke mulighederne for stabil forsyning, miljøinitiativer og forretningsplaner (BCP) og forfølge potentialet for at øge virksomhedens modstandskraft som globale producenter.

Naoki Hama, præsident og CEO, FUJIFILM Business Innovation Corp. siger:
– De igangværende diskussioner om denne forretningsalliance er af enorm betydning, da vi stræber efter at styrke vores konkurrenceevne og udvide vores globale tilstedeværelse for at tage et betydeligt spring fremad. Vi er overbeviste om, at dette partnerskab vil skabe en ny ramme for at forbedre vores forsyningskæde og opbygge et robust forretningsgrundlag.

Det fremgår også af aftalegrundlaget, at Fujifilm bliver majoritetsejer af det pågældende selskab, såfremt det bliver en realitet.

De seneste nyheder

Braille er et interessant nichemarked

Braille kan i princippet fremstilles af enhver UV-printer der kan lægge farve i lag. Men skal det gøres rationelt, holdbart og i henhold til eksisterende standarder på området, er det svært at komme uden om Direct Color Systems (DCS).
DCS_01
Braille er et interessant nichemarked

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

RFID-mærkning vokser kraftigt

Markedet for RFID-tags vokser med mellem 20 og 25 procent om året. Sidste år blev der produceret niogtredive milliarder tags globalt.
Dieroff
RFID-mærkning vokser kraftigt

Nye matfolier fra Grafityp

Grafityp lancerer to nye matte printfolier til indendørs dekoration.
Grafityp_Matt
Nye matfolier fra Grafityp

Læs videre

FESPA udvider med nye temaer

I maj 2026 afholdes FESPA i Barcelona. Messens tema er "The place for experts", som vil fremhæve FESPA som et globalt mødested for tryk og visuel kommunikation
neil-felton-ceo-fespa-e1602838208704
FESPA udvider med nye temaer

Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Printvirksomheden Mols Print Kompagni A/S i Ebeltoft sætter handling bag ordene om at styrke den danske produktion på Mols.
Mols_01
Mols Print Kompagni fordobler printkapaciteten

Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Torsdag den 13. november kl. 09:00 (CET) afholder Xeikon et gratis webinar på engelsk med titlen "Hvorfor er tonerteknologi kommet for at blive til etiket- og emballagetryk".
Frank-Jacobs-900x600-1
Webinar: Hvorfor toner-teknologien er kommet for at blive

Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk

Antalis køber hollandske Texo Trade Services, en producent og distributør af trykbare tekstiler og transfertrykmedier til tekstil- og storformattryk.
tts-banner
Antalis styrker sin position inden for tekstiltryk