
Tre år efter lanceringen bliver Heidelbergs cloud-baserede kundeportal i stigende grad det digitale kontrolcenter for end-to-end-produktion i trykkerierne. I alt bruger mere end 7.000 personer på over 3.000 trykkerier verden over platformen til at effektivisere processer ved at digitalisere og automatisere dem.
Portalen tilbyder nu mere end 15 specialiserede apps, herunder funktioner som Maintenance Manager (vedligeholdelse), Inventory Management (lageroverblik) og Print Shop Analytics (effektivitetsanalyse). Disse apps øger effektiviteten og gennemsigtigheden af vedligeholdelse, materialestyring og produktionsoperationer takket være digital assistance, automatiserede processer og realtidsdata. De hjælper med at forhindre nedetid, reducere lageromkostninger og forbedre både den samlede udstyrseffektivitet og bæredygtighed.
Derudover vil det snart være muligt at købe forbrugsvarer og reservedele med blot to klik – en sand milepæl med hensyn til brugervenlighed og effektivitet. Det endelige mål er at udstyre trykkerier med værktøjer, der kan tages i brug med det samme til at implementere automatisering direkte i et dagligt produktionsmiljø.
– Vores kundeportal er en milepæl i digitaliseringen af kunderelationer og samtidig et strategisk værktøj til at optimere processer og mestre komplekse arbejdsgange i trykkerierne. Prinect Workflow er rygraden i alt dette, siger Dr. David Schmedding, Chief Technology & Sales Officer hos Heidelberg.
Dette bekræftes af kunder som Mark Mills, President for Spectrum Packaging Corporation i den amerikanske by Orlando.
– Den nye Speedmaster XL 106-7+L med Prinect Workflow software tredoblede vores kapacitet, reducerede klargøringstider og forbedrede farvekonsistens fra job til job. Med støtte fra Heidelbergs Performance Team og analyser fra kundeportalen fortsætter vi med at forbedre effektiviteten yderligere og finjustere resultaterne uge for uge, fortæller han.
Data Capture-app til end-to-end-registrering og analyse af produktionsdata
Et andet værktøj, der netop er blevet tilføjet, er Data Capture-appen til at registrere produktionsdata på end-to-end-basis og analysere dem i realtid. Denne applikation overfører planlægnings- og jobdata direkte til trykkeriets arbejdsstationer, understøtter job- og statussporing og leverer driftsdata til rapportering og faktiske omkostninger. På denne måde hjælper den nye app-funktion med at forbedre gennemsigtigheden og optimere kontrollen i trykkeriets produktionsafdelinger.
Marco Rassfeld, chef for Prepress & CtP hos pilotbrugeren Meinders & Elstermann GmbH & Co. KG, som også er ansvarlig for alle spørgsmål vedrørende workflow-integration i virksomheden, bekræfter også de praktiske fordele.
– Data Capture-appen er selvforklarende og gør livet meget nemmere end den tidligere proces. Den sparer tid at have adgang til en centraliseret datakilde og sikrer, at alle tilgængelige produktionstider kan udnyttes fuldt ud. Udrulningen var stort set problemfri, siger han.
Mere på vej
Kundeportalens nuværende automatiseringsfunktioner, der i vid udstrækning er implementeret på basis af Prinect, er blot et mellemtrin. Heidelberg vil systematisk forbedre portalen og integrere yderligere digitale løsninger, der vil øge automatiseringsniveauet for at opnå fuldt autonom trykproduktion. På denne måde søger virksomheden at skabe en skalerbar infrastruktur, som trykkerier verden over kan bruge til at styre deres produktionsoperationer intelligent, autonomt, fleksibelt og pålideligt.






