
Mikael Wennerberg forlader Konica Minolta. I januar bliver han ny nordisk salgschef hos Custmo, som er Komoris agent i Danmark og Sverige.
Danske Custmo overtog agenturet i Sverige for Komori i starten af året fra Lundbergs Grafiska. Nu rekrutterer de Mikael Wennerberg fra Konica Minolta, hvor han har arbejdet som produktchef og salgsspecialist for industrielt tryk.
Mikael arbejdede for Komori i 1990’erne og starten af 2000’erne hos den svenske agent Junger & Junger.
– Det er meget spændende og sjovt. Det føles lidt som at komme hjem, det bliver faktisk rigtig sjovt. Jeg har stadig kontakter, der arbejder hos Komori, fra dengang jeg var der.
Blandede følelser
Mikael Wennerberg har arbejdet for Konica Minolta i i alt 13 år, fordelt på to perioder.
– Det er med blandede følelser jeg forlader Konica Minolta. Det har været rigtig sjovt, og jeg har lært meget i min tid hos Konica Minolta. Jeg har samlet en masse erfaring og mange gode kontakter, både kolleger og kunder. Da en mulighed som denne opstod, måtte jeg tænke lidt, men jeg kunne ret hurtigt beslutte mig for at gribe den.
Custmo har et bredt udvalg af forbrugsvarer til trykkerier og efterbehandlingsudstyr fra MBO og Hertzog & Heymann. Custmo repræsenterer også Bograma i Sverige, Norge og Danmark. I Danmark sælger de Liuys storformatprintere, som Marabu nu er forhandler af i Sverige.
– Der vil naturligvis være et stort fokus på produkter fra Komori, som udover offsetpresser også har maskiner til digitaltryk. Komori Impreria IS29 digital B2-presse, der printer 3.000 sider i timen, den helt nye J-Throne 29 i B2-format, der printer 6.000 sider i timen, og Impreria NS40 digitalpresse i B1-format, der printer 6.500 sider i timen, siger Mikael Wennerberg.