
CSO Henrik Frydendahl fortæller, at de har præsenteret deres White Label-løsninger på Sign&Print Scandinavia trofast siden 2016.
– Vi har fået 15-20 nye partnere hver gang vi har stillet op og det har været rigeligt til, at det kan betale sig, siger han.
I dag har de omkring 100 partnere i Sverige fordelt ud i alle hjørner af landet. White Label-løsningen indebærer, at LaserTryk stiller en web-to-print side til rådighed for partneren, som LaserTryk servicerer og vedligeholder mod at partneren lægger en vis omsætning hos dem. Partneren bestemmer hvilke produkter og hvilke priser der skal fremgå af hjemmesiden. Når der lægges en ordre, kan den produceres, pakkes og sendes direkte til kunden med partnerens logo og design, således at kunden aldrig opdager, at den ikke kommer fra partneren.
– Det er en løsning der typisk er mest interessant for mindre virksomheder med begrænsede produktionsressourcer. De kan udnytte samarbejdet under spidsbelastninger eller til at tage ordrer på noget de ikke selv kan producere. Ved at de ikke behøver at sige nej til en opgave, har de ofte nemmere ved at fastholde deres kunder, forklarer Henrik Frydendahl.
Han lægger også vægt på, at den pris partneren får, er lavere end hvis de handler direkte på LaserTryks hjemmeside. Der er med andre ord plads til en vis margin for partneren.
Du kan læse mere om LaserTryks White Label-løsning her