Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

PUBLICERET: 13 June 2025
OPDATERET: 13 June
Faller Packagings nye produktionsfacilitet i Horsens. Pressefoto.

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.

Dermed realiserer virksomheden et projekt, der allerede blev annonceret i april 2023: opførelsen af et ekstra produktionsanlæg til den nordiske region. Målet er at imødekomme den stigende efterspørgsel.

Med den nye fabrik supplerer Faller Packaging den eksisterende fabrik i Hvidovre og reagerer dermed på den stigende efterspørgsel efter lægemiddelemballage i det nordlige Europa. Det er planen at øge den samlede kapacitet i Danmark til omkring 900 millioner enheder om året. Alene i Horsens vil emballageproducenten fremstille op til 600 millioner foldeæsker om året.

Beslutningen om at oprette endnu en afdeling er en del af vækststrategien hos Faller Packaging Gruppe. Emballagespecialisten overtog allerede i 2023 et 5.700 kvadratmeter stort bygningskompleks i Horsens og moderniserede det grundigt. Produktionen starter nu gradvist – de fremtidige medarbejdere bliver først grundigt oplært i Hvidovre.

Mere kapacitet, tættere på kunderne

– Den nye fabrik forener effektivitet og kvalitet. Det giver os ikke kun mulighed for en betydelig kapacitetsudvidelse, men styrker også vores kundeservice på stedet, forklarer den danske direktør Christian Holmskov. En stor fordel på den nye fabrik: De moderne fuldformat-trykmaskiner gør det muligt at opnå et betydeligt højere output pr. ark end med den hidtil anvendte halvformat-teknik.

Begge fabrikker – hovedfabrikken i Hvidovre og den nye fabrik i Horsens – arbejder tæt sammen. Mens Hvidovre skaffer nye kundeprojekter og fremstiller og forædler special- og standardfoldeæsker, overtager den nye fabrik i Horsens, der ligger 250 kilometer væk, produktionen af store serier.

For de lokale lægemiddelproducenter og globale aktører, der er etableret i regionen, medfører den nye filial i Danmark en række fordele: Faller Packaging skaber større sikkerhed takket være kortere leveringstider, større fleksibilitet i logistikken og bedre service.

– Derudover er vi til stede i en region, der med sit stærke industrielle miljø tilbyder gode forudsætninger for yderligere vækst, tilføjer Christian Holmskov.

Christian Holmskov, administrerende direktør for August Faller A / S i Hvidovre foran hovedbygningen..
Christian Holmskov, administrerende direktør for August Faller A/S.

De seneste nyheder

Faller Packaging Horsens åbner

Produktionen er sat i gang og inden for de næste fem år er planen, at kunne producere 600 millioner foldeæsker om året.
Faller_01
Faller Packaging Horsens åbner

Kailow indgår partnerskabsaftale med Ungeløftet

Kailow indgår partnerskab med Rødovre Kommune for at hjælper unge mennesker med at få fodfæste på arbejdsmarkedet.
per_puch
Kailow indgår partnerskabsaftale med Ungeløftet

Barcelona er etiketbranchens nye hotspot

Efter 40 år i Bruxelles var det tid til en forandring. Labelexpo Europe slog dørene op på Fira Grand Via i Barcelona.
massan
Barcelona er etiketbranchens nye hotspot

Xeikon introducerer TX300 med TITON

Xeikons TITON-teknologi, der oprindeligt blev introduceret til papirbaserede fleksible emballageapplikationer, har nu udviklet sig til mainstream etiketproduktion.
Xeikon
Xeikon introducerer TX300 med TITON

Læs videre

Kailow indgår partnerskabsaftale med Ungeløftet

Kailow indgår partnerskab med Rødovre Kommune for at hjælper unge mennesker med at få fodfæste på arbejdsmarkedet.
per_puch
Kailow indgår partnerskabsaftale med Ungeløftet

Knapt 100.000 besøgte EuroSkills

Mange unge mennesker troppede op på EuroSkills for at høre, hvad de grafiske uddannelser kunne byde på.
EuroSkills_01
Knapt 100.000 besøgte EuroSkills

Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Sammenlægningen træder i kraft den 1. januar 2026, hvor de fortsætter under navnet Green Graphic ApS.
GreenGraphic
Johansen Grafisk og Green Graphic slår sig sammen

Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi

Canon har netop udgivet Insight-rapporten med titlen 'Exploring the Future of Print', der søger at forstå de ændrede adfærdsmønstre hos brands og forbrugere.
futureofprint
Varemærker investerer i print fordi det skaber værdi